Jodan Boys 4 - Schoonhoven 2

17 september 2011 16:15

Bhagwanie, B.

Zaterdag 2 verliest bij Jodan Boys

Het 2e heeft zaterdag bij Jodan Boys 3 verliespunten opgelopen terwijl met rust de stand nog 0-0 was en het 2e voor de winst wilde gaan.

Het 2e startte vanaf het begin niet sterk en dit kwam met name doordat een flink aantal spelers zich niet aan hun taken hielden en de gemaakte afspraken niet werden nagekomen. Het 2e speelde te snel in de diepte en teveel door het centrum. Enkele keren kon Schoonhoven 2 aanvallen waarbij wij gevaarlijk konden worden. Helaas was er niet de scherpte en snelheid om echt gevaarlijk te worden. Achterin had de verdediging zijn handen vol aan de goede aanvallers van Jodan Boys die enige keren gevaarlijk dreigden te worden. De verdedigers konden goed voorkomen dat Jodan Boys echte kansen kregen. Hiernaast kon de tweede bal vaak goed ingespeeld worden bij Robin van Elteren.

In de rust werd Erik Hartvelt gewisseld voor Arco Schilt en werd geprobeerd meer de ruimten te vinden tussen de linies en achter de laatste linie van Jodan Boys. Positioneel werd het iets beter en was er meer balans in het team door het spel van Robin en Arco. Plotseling ging het echter in een korte tijd mis waarbij verkeerde keuzes de doorslag gaven. In eerste instantie werd een hoge bal op de centrumspits verzilverd en kwam Schoonhoven 2 op een 1-0 achterstand in de 57e minuut. De pass had niet mogen worden gegeven en keeper Daniël ging ook niet helemaal vrijuit omdat de bal volgens zijn zeggen lang onderweg was en vlak voor het 5 meter gebied kwam. In de 64e minuut was het direct wederom raak. Eerst werd er voorin balverlies geleden en werd er achterin niet ingegrepen op een aanname van een tegenstander. Deze kon vrij uithalen en in de korte hoek scoren.

Met nog ruim 20 minuten te gaan werd er gekozen om 1 op 1 te spelen en Hidde van As te wisselen voor Wiebe Zwijnenburg. Op dat moment werd er ook scherper en feller gespeeld maar er werd ook op bepaalde momenten niet goed of helemaal niet over gespeeld. Een aantal spelers speelden goed en vol overgave en door deze inzet scoorde Martin Schep de 2-1 in de 72e minuut. Jodan Boys werd onder druk gezet en een bal werd verkeerd teruggespeeld op de keeper van Jodan Boys. Martin Schep was scherp en kon de keeper passeren. Tot aan het einde van de wedstrijd was er ook nog een schitterende aktie van Kenneth die op de lat belandde en konden Robert Spruit en Yassine Bojada de keeper van Jodan Boys niet passeren. Zaterdag 2 staat nu op 1 winstpartij, een gelijk spel en een verlies. Volgend weekend staat om 12:45 uur de thuiswedstrijd tegen Moerkapelle 2 op het programma.

Opstelling zaterdag 2

Daniël Mores, Hidde van As (Wiebe Zwijnenburg),  Osin Peltenburg,  Corneille de Weerd Bel,  Steven de Jong,  Erik Hartvelt (Arco Schilt),  Robert Spruit,  Martin Schep, Yassine Bojada,  Kenneth Wijngaarden,  Robin van Elteren.