VVS 1 start voorbereiding tweede seizoenshelft met zege

3461GB
LINSCHOTEN
tel. 0348-483313

Op een winderig sportpark in Zevenhuizen moest gastheer Groeneweg het opnemen tegen VVS 1.  De eerste paar minuten oogde VVS 1 erg onwennig en slordig. Er werd veel onnodig balverlies geleden en verdedigend maakte het een weifelende indruk. Groenweg was wel gelijk bij de les en strafte dit meteen af waardoor het al na 4 minuten 1-0 stond. VVS herpakte zich echter snel. Zo ontspon zich een wedstrijd waarin VVS veel de bal had en ook een paar goede aanvallen op de mat legde. Helaas wist men niet te scoren ondanks prima mogelijkheden voor bijvoorbeeld Giorgio Getrouw of Amine Karoum. Vlak voor rust leverde een slordig moment twee enorme kansen achter elkaar op voor Groeneweg maar keeper Schiedon stond geen tweede treffer meer toe.

Na rust wat wissels en binnen vijf minuten draaide VVS 1 de boel om. Mo El Harracha en Hayo Nagtegaal waren de doelpuntenmakers. De hele tweede helft kwam Groeneweg er eigenlijk niet meer aan te pas op een paar hele kleine momenten na. Verdedigend stond het prima en aanvallend was VVS duidelijk de baas op het veld. Er waren ook diverse kansen maar de keeper van Groeneweg had een paar zeer fraaie reddingen in huis. Uiteindelijk was het Giorgio Getrouw die de dikverdiende 1-3 tegen het net schoot. Dat was tevens de eindstand.

Wat nog leuk om te vermelden is, dat er weer twee spelers van de o19 hun debuut konden maken in VVS 1, een bewijs dat de spelers van dit team grote stappen aan het maken zijn onder leiding van trainer Marcel Stok: Mateo den Besten en Orfan Omary. Beiden hadden een prima invalbeurt.

Eindelijk weer de wei in. VVS 1 heeft zich ten doel gesteld om de zwakke competitiestart zo snel mogelijk te doen vergeten. Met een fitte groep (even afkloppen natuurlijk) werd vandaag de potentie van het team bij vlagen zichtbaar. Hopelijk zet zich dat door richting de competitie.