Schoonhoven 2 - Moerkapelle 2

24 september 2011 12:45

Boogaard, E. van den

2e wint en verliest

Het 2e heeft zaterdag tegen Moerkapelle zijn tweede overwinning kunnen noteren. Hiernaast was het de rentree van Rogier Peltenburg, na maanden van blessureleed, een opsteker voor de selectie van Bert Potuyt en Tristan Brouwer.

Het 2e wilde fel starten tegen het fysiek sterke Moerkapelle 2. Moerkapelle 2 had weer de beschikking over enkele spelers die vorige week nog in het 1e elftal, tegen Schoonhoven, stonden. Schoonhoven 2 startte echter met het hanteren van de lange bal op Kenneth Wijngaarden, in plaats van de aanspeelpunten op het middenveld te gebruiken. Moerkapelle 2 startte echter ook aanvallender dan wij verwacht hadden en had met hun centrale duo, aanvoerder en aanvallers een goed voetballende ploeg. Het was echter wel het 2e van Schoonhoven dat veelal in balbezit was en het spel probeerde te maken.

Dit gebeurde echter niet goed. Het waren in de eerste helft spaarzame momenten dat Schoonhoven via o.a. Rogier Peltenburg in posities bracht en er mogelijkheden om te scoren kwamen. De eerste helft werd er door Schoonhoven ook niet goed overgespeeld en kwamen passes niet goed aan. Achterin stond de verdediging goed, al werd er soms laconiek omgegaan met de bal. In de laatste 10 minuten werd het spel beter en werden Thomas Berendsen en Eric Hartvelt makkelijker en sneller ingespeeld. Nu werd meer de ruimte gezocht en werd ook Robert Spruit meer en meer gevonden als aanspeelpunt. Schoonhoven 2 kon vanaf dat moment het spel duidelijk naar de hand zetten en spelen zoals zij willen spelen.

In de rust werd gehamerd op het betere spel van de laatste 10 minuten, de wijze van druk zetten, het zoeken van de vrije mensen en dat men scherp moest blijven om tegengoals te voorkomen. Rogier Peltenburg werd gewisseld en kan tevreden terugkijken op zijn rentree. De komende weken zal hij zijn scherpte en wedstrijdritme weer terug moeten kunnen krijgen. Martin Schep nam zijn positie in het veld over.

De tweede helft ging Schoonhoven door met het betere spel van de laatste 10 minuten. Niet dat het spel goed was maar er werd meer vanuit de taken gevoetbald. Dit resulteerde dan ook in de bevrijdende 1-0. Door een goede combinatie werd uiteindelijk Robert Spruit bereikt die ineens Kenneth hoog en voor de goal aanspeelde. Kenneth kon tussen de verdedigers en de keeper in hard uithalen en scoren. Hierna ontstond er vooral een voetbalstrijd op het middenveld waarbij het voornamelijk Schoonhoven was die de ruimtes probeerde te bereiken en wilde aanvallen.

In de 62e minuut werd de moegestreden Robert Spruit gewisseld voor Hidde van As. Hidde kwam met Thomas op het middenveld te staan en Eric schoof door naar de rechterkant. Martin ging Kenneth ondersteunen en zo kwamen er vooral via de flanken de mogelijkheden om aan te vallen. Moerkapelle wilde eveneens aanvallen maar kon geen echte kansen creëren. Dit was ook de verdienste van onze achterhoede, die op enkele momenten na, goed speelde. Schoonhoven kon ook weerstand bieden tegen het fysieke maar sportieve spel.

Helaas raakte echter Osin geblesseerd in de laatste minuten en nam Kenneth even zijn positie achterin in. Osin bleef voorin staan wat later een daad van mentaliteit bleek te zijn. Er gebeurde verder tot het fluitsignaal weinig meer buiten de spanning van de krappe stand en de vele minuten blessuretijd. Osin heeft een scheur in zijn sleutelbeen en is de komende 2 maanden uitgeschakeld. Een verlies voor de selectie aangezien Osin dit seizoen sterk startte en iedere wedstrijd progressie maakte met Corneille aan zijn zijde. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Be Fair.

Opstelling: Daniël Mores, Rob Arbeider, Osin Peltenburg, Corneille de Weerd Bel, Arco Schilt, Erik Hartvelt, Thomas Berendsen, Robert Spruit (Hidde van As), Rogier Peltenburg (Martin Schep), Kenneth Wijngaarden, Steven de Jong.