Voetballen is meer

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Dit was wedstrijd 15 alweer, nog één te gaan en dan maken wij, met een selectie Old Stars van VV Schoonhoven, deel uit van een groots opgezet toernooi voor Old Stars - Walking Footballers, waarin grote verenigingen vertegenwoordigd zijn zoals, ADO Den Haag, Feyenoord, Leiderdorp en Zoetermeer nemen beide zelfs met 2 teams deel aan het toernooi. Totaal 12 teams doen mee met dit toernooi. Dus vandaag maar weer een wijze les geleerd, bal hoeft niet áltijd vooruit gespeeld te worden, balbezit houden is zeker zo belangrijk, er wordt volgende week maar 15 minuten per wedstrijd gespeeld. Dan lijkt een opgelopen achterstand niet snel meer ingehaald. Vandaag weer een voorzichtige en zuinige opkomst, 11 spelers waren er. Dat betekent net als vorige week, ruimte om aan te vallen en dus ook om te scoren, 18 stuks waren het er vandaag en het voordeel was voor de Oranje Old Stars 10 tegen 8. Dan nog effe het volgende, de KNVB is een reclamecampagne gestart naar gemeenten met de slogan: "voetballen is meer dan een sport", het is deze zin die mijn aandacht trok. Want dat het voetballen voor ons ook meer betekent is wel duidelijk, sociaal, bewegen, plezier en bovenal het idee, "we doen nog mee".

Volgende week ons toernooi, maar eerst nog onze partij op woensdagochtend, verzamelen om 09:45 uur, aftrap 10:00 uur, tot volgende week maar weer.