Ruime overwinning VVS2 in derby

2861GJ
BERGAMBACHT
tel. 0182-352232

De wedstrijden tussen Bergambacht en Schoonhoven staan altijd bol van de spanning, werklust en strijd tot de laatste minuut voor de overwinning. Vorig jaar leverde dat mooie wedstrijden op met eenmaal de winst voor BAB (5-4) en eenmaal voor VVS 2 (2-1). Gisteren stond wederom de derby BAB – VVS op het programma. Op het natte veld op sportpark Hofkamp in Bergambacht wist VVS 2 eenvoudig te winnen van een machteloos BAB. De score liep op tot 0-4 maar had zomaar hoger kunnen uitvallen.

VVS 2 begon met een strak wedstrijdplan uitstekend aan de wedstrijd en legde direct de wil op aan BAB. Mooie combinaties en aanvallen volgden elkaar in een hoog tempo op. BAB kon niet veel anders doen dan terugzakken in de verdediging en het veld klein maken. Ryan van Nieuwkasteele stond aan de basis van het eerste doelpunt. Met een strakke voorzet wist hij Daan Riekwel op maat te bedienen en de 0-1 was reeds na 15 minuten een feit. VVS 2 bleef doorgaan en kansen waren er voor Amin Karroum (net terug van huwelijksreis) na een mooie combinatie met Daan, Tiago de Vries die in een een-op-een situatie de goede keeper van BAB op zijn weg vond en tot slot wederom Amin die geheel vrijstaand voor de goal zijn kopbal net over de lat zag gaan. Hierna zakte het tempo aan VVS 2 zijde en werd het voetbal onzuiver, te gemakzuchtig en werd te veel de moeilijke oplossing gezocht. Hierdoor voetbalde VVS 2 zichzelf uit de wedstrijd. BAB kon daar niet van profiteren, het enige schot op doel in de eerste helft was een makkelijke prooi voor Jaysey.

In de rust werden Daniel van Ziel en Rob van Woerkom ingebracht en dat gaf duidelijk nieuwe energie aan de zijde van VVS 2. Het pakte de draad op en al snel viel de 0-2 via een schot van Daan Riekwel, nadat Amin tegen de paal had geschoten. Amin wist na goed voorbereidend werk van Gerwin Neven via een slim lobje over de keeper de 0-3 aan te tekenen. Vele kansen volgden hierna voor VVS 2 en het was aan de keeper van BAB te danken dat er niet meer werd gescoord. BAB kreeg uit een hoekschop de enige kans van de wedstrijd, via de paal belande de kopbal van de aanvaller van BAB weer in het veld en kon VVS 2 opruimen. De mooiste (team)goal was de 0-4. Door goed jagen van Daan en Ryan kon Anouar in de omschakeling Rob van Woerkom bereiken die niet zelfzuchtig de bal opzij legde voor Jordy de Rek. Jordy schoot de bal hard en droog tegen de touwen. De wedstrijd gespeeld en VVS 2 kon rustig de wedstrijd uitspelen. Na 90 minuten floot de uitstekend leidende scheidsrechter de derby af en kon VVS 2 met een verdiende overwinning en goed voetbal het veld verlaten. Een mooi resultaat!

Volgende week is een vrij competitieweekend, VVS 2 speelt een uitwedstrijd tegen DIA 2 uit Teteringen. De club waar voormalig VVS-speler Joost Hagoort nu speelt. De week daarop wacht de thuiswedstrijd tegen Spirit.