Zuur verlies VVS 2

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

In de confrontatie met de directe concurrent IJFC 2 uit IJsselstein heeft Schoonhoven 2 kennis gemaakt met het bekende gezegde ‘scoor je zelf geen doelpunten, dan doet de tegenstander dat wel’. Zo was het beeld van de wedstrijd ook. VVS 2 had lange tijd het overwicht en het beste van het spel maar miste kans op kans en gaf zelf de tegendoelpunten kinderlijk eenvoudig weg. Een zure les deze zaterdag!

Voor het eerst dit seizoen werd de thermo onderkleding aangetrokken want er stond een verraderlijke koude oostenwind over het sportpark Hofland. Op veld 2 begon VVS 2 goed, hard werkend en geconcentreerd aan het duel. Het greep direct het initiatief en zette IJFC 2 goed onder druk waar het moeilijk onderuit kon voetballen. De vele trainingen over de wijze van samenwerken om druk te zetten betaalden zich eindelijk uit. Met een verrassende en goed spelende nummer 10, Mo El Harracha (ChaCha), legde VVS 2 goed voetbal op de mat. Goede aanvallen maar net dat beetje geluk, of overzicht richting de vrij staande speler ontbrak er nog aan. Aanvoerder Matjeu van Arkel scoorde uit een uitgelezen voorzet van Guus van Asperen de openingstreffer met het hoofd. VVS 2 ging door en testte de kwaliteit van de paal tot tweemaal toe. Een mooie combinatie tussen Anouar Bojada, ChaCha en Daniel van Ziel had meer verdiend. De uitblinkende keeper van IJFC was er als de kippen bij om net op tijd in te grijpen. IJFC was bijna de gehele eerste helft niet gevaarlijk geweest totdat een misverstand bijna leidde tot de aansluitingstreffer. Gelukkig voor Schoonhoven schoot de aanvaller naast.

Na de rust kwam Daan Riekwel het veld in en moest Cha cha aansluiten bij het eerste. De tweede helft begon als de eerste helft, VVS 2 had het overwicht en ging door met kansen creëren. Rob van Woerkom werd tot tweemaal vrij voor de keeper gezet maar moest helaas zijn meerdere erkennen in hem. Hierna brak er een rommelige fase aan en IJFC kon zo meer richting het doel van Jaysey komen. Een schot van IJFC vanaf de 16 meter werd nog geblokt met het hoofd door Ismael Aits M’hand, de hoge bal leek een prooi voor Jaysey meer belandde op een been van IJFC en verdween daarmee in het doel. VVS 2 was even van slag maar koos direct de aanval op zoek naar opnieuw een voorsprong. Menno den Haan schoot nog op de lat maar verder dan enkele kansjes die goed verwerkt werden door de keeper van IJFC kwam VVS 2 niet. IJFC kwam uit het niets op een 1-2 voorsprong door dwars door het centrum heen te combineren en de bal achter Jaysey te schieten. In de slotfase ging VVS 2 meer risico nemen op zoek naar de gelijkmaker. Tekenend voor de wedstrijd was dat ook hier IJFC wel erg goedkoop aan de 1-3 kwam. Een ongevaarlijke bal voorlangs werd panklaar voor de aanvaller van IJFC gelegd die dankbaar dit cadeautje uitpakte. Zo kreeg VVS 2 de deksel op de neus en bleef verbijsterd achter. Hoe had het deze wedstrijd kunnen verliezen.

Teleurstelling maar ook vele lichtpuntjes in deze wedstrijd. VVS 2 bleef tot het einde ontzettend hard werken voor een goed resultaat. Verder zag het voetbal wat op de mat werd gelegd er uitstekend uit. Volgende week nieuwe kansen tegen angstgegner Haastrecht waarvan vorige competitie tweemaal met minimaal verschil werd verloren. Tijd voor verandering.