Schoonhoven JO15-2 - DONK C2

C-Junioren beker poule, C2, Groep 3 05

1 oktober 2011 9:45

C2: 18 uit 6

Hier is de laatste uitslag al in verwerkt, iets waar je toch van kan zeggen dat het echt verdiend is. Toch was de wedstrijd van zaterdag 1 oktober de zwaarste.

De C2 moest thuis tegen de nummer twee, DONK C2, die 2 punten minder had door een gelijkspel van 6-6 tegen Spirit. Het beloofde dus wat en ondanks het goede weer waren de verwachtingen van de spelers en supporters gespannen.

Zoals eigenlijk alle vorige wedstrijden, waren de eerste minuten afwachtend, maar bij DONK lag dit toch anders. Ze stonden niet voor niets tweede, maar ook door het toch wat nonchalante spel van meerdere van onze spelers was de druk van de tegenstander hoger dan voorheen. En wat we nog niet meegemaakt hadden, gebeurde helaas wel. Schoonhoven werd snel op een verdiende achterstand van 0-2 gezet, helaas, maar DONK speelde ons bekende spelletje, waar we zelf nog niet tegen gewapend waren.

Gaandeweg de wedstrijd begonnen we gelukkig weer wat vat op de wedstrijd te krijgen, en het moet gezegd worden, Tiago nam het team op sleeptouw met als resultaat een meer open wedstrijd. Het team begon weer nauwkeuriger in de passing te worden en de vleugels brachten de bal weer regelmatig voor het doel van DONK. Het werd gelukkig al weer snel 2-2, maar uiteindelijk ging DONK met een voorsprong van 2-3 de kleedkamers in.

Ondanks het gegeven dat een gelijkspelletje voor ons al voldoende was om als nummer 1 in de bekerpoule te eindigen, was na de thee de wil om te winnen enorm aanwezig. De twee leiders langs het veld hadden geen oppeppende praat meer nodig om de jongens aan te sporen, maar ook de tegenstander was gebrand op een overwinning. Dit was terug te zien in een werkelijk vreselijk spannende tweede helft. Schoonhoven was duidelijk als sterkste de tweede helft begonnen en op een gegeven moment was de tussenstand 6-4 in het voordeel van ons. Maar toch was het gevoel bij een aantal kritische supporter niet gerust, Donk speelde goed op positie en waren fysiek zeker niet de zwakste, vooral in de aanval zaten een aantal linke loetjes. De spanning werd haast ondragelijk toen de gasten op 6-5 kwamen en ze volop bleven aanzetten, waarbij Schoonhoven gelukkig hetzelfde deed, met als resultaat een mooie pot om te zien met zeer veel spanning. Meerdere overtredingen werden gemaakt, maar toch kunnen we zeggen dat het geen onsportieve wedstrijd was. Enige minuten voor tijd kwamen we gelukkig op 7-5, wat tevens de eindstand was, maar zelf na de laatste treffer van ons bleef de spanning in de wedstrijd.

Schoonhoven C2 heeft laten zien dat ze ook konden vechten, dat ze na een wat moeizame start met een achterstand van 0-2 niet bij de pakken neer gingen zitten en de strijd toch in hun voordeel konden ombuigen. Ze moesten even op gang getrokken worden en daar hadden we een zeer goede middenvelder voor, maar al gauw kreeg hij hulp van alle ploeggenoten, die uiteindelijk het schip weer los kregen, ondanks de heftige tegenwind.

De laatste wedstrijd in de bekerpoule is as zaterdag weer thuis, nu tegen de laatste opponent uit Gouda. Laten we opgaan voor ook een overwinning tegen de 4e Goudse club in onze poule en we verwachten nu veel supporters om het spel van de C2 te bewonderen.