Nieuwerkerk C3 - Schoonhoven JO15-1

Nieuwerkerk C3

Assist: Gerwin Neven
... (schot)
Jelle Bakker (vrije trap)

C-Junioren beker poule, C1, Groep 2 05

1 oktober 2011 15:00

G.Kool

C1 stijgt twee plaatsen na winst

Door te winnen van Nieuwerkerk C3 staat Schoonhoven nu op de 4e i.p.v. de 6e plaats. Het was, zoals vaak de laatste zaterdagen, stralend warm weer. Er werd voor C1 doen laat gespeeld, de wedstrijd begon pas om 15:00 uur.

Tom, Shahram en Daniel begonnen op de bank die lekker in de schaduw stond. Nieuwerkerk begon niet sterk en vrij snel kreeg  Schoonhoven de 1e doelkans, Gerwin´s schot eindigde echter in het zijnet.

Na 6 minuten spelen na een corner voor Nieuwerkerk werd de bal gekopt door een Nieuwerkerkspeler. Gerwin ving de bal echter op en speelde Julian aan die net buiten de 16 stond. Julian rook zijn kans en begon aan een lange rush. Met twee Nieuwerkerkers op zijn hielen, gaf Juul nog wat gas en was niet meer in te halen. Beheerst maakte hij het af en stond Schoonhoven met 0-1 voor.

Vanwege het warme weer zou er wat meer gewisseld worden en dat gebeurde voor het eerst in de 16e minuut. Jelle en Jorn mochten de schaduw opzoeken en Shahram en Tom gingen de zon in.  Niet veel later kreeg Shahram net buiten de 16 een vrije trap tegen. Gelukkig kon Jaysey deze mooi overtikken. Nieuwerkerk ging steeds beter spelen en bevond zich steeds meer op de helft van Schoonhoven en Mijke had het moeilijk tegen de grote en fysiek sterke nr.9. Na 20 minuten spelen werd er een (water)drinkpauze gehouden en kwam Daniel erin voor Gerwin. Toen mijn stopwatch (handig zo´n app) op 39.33 stond floot een goed leidende scheidsrechter Kool voor de rust.

Na de rust begon Jelle i.p.v. Remco en Gerwin i.p.v. Gido. Na 4 minuten spelen maakte Nieuwerkerk al gelijk. Vlak erna had Julian de kans Schoonhoven weer op voorsprong te zetten, maar zijn mooi genomen vrije trap belande, als ik het goed zag, op de lat/paal van de rechterkruising en zat ook de hand van de keeper er nog bij. Toch was Julian betrokken bij de voorsprong die Schoonhoven nam in de 47ste minuut. Hij gaf een pass op Shahram, die de bal hard in de verre hoek schoot. Amine kwam erin voor Giorgio terwijl vlagger Henk nu in het zonnetje lekker bruin stond te worden.

Een klein kwartiertje later werd er weer een (water)drinkpauze gehouden en kwam Giorgio er weer in voor Robbin. Nadat Gerwin, na een mooie pass van Amine, zijn doelpoging op de keper zag stuiten werd in de 68 minuut Jelle onderuit gehaald, wat een vrije trap opleverde. Jelle nam deze zelf en hij schoot de bal loeihard via onderkant lat binnen, het publiek ging uit zijn dak!

Vijf minuten voor het einde werd er nog wat gewisseld, maar de eindstand bleef, toen er na 80 minuten spelen afgefloten werd,  1-3. Roger en Jack, beide in een blauw-wit geruite korte broek en blauw t-shirt, waren tevreden.

De leiders van C1

Twee Nieuwerkerksupporters stonden foto´s te maken, wat goed uitkwam, want ik had mijn toestel thuisgelaten. Nu maar even in de gaten houden of deze foto´s op internet verschijnen. Hier zijn een paar GSM foto´s te zien.

Volgende week de laatste bekerwedstrijd thuis tegen Jodan Boys C2.