VVS 2 sluit seizoen af met ruime winst

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Schoonhoven 2 kan terugkijken op een zeer geslaagd seizoen. Het greep tweemaal net naast de prijzen maar de sfeer, instelling, plezier en het voetbal maakten veel, zo niet alles goed. In de najaar competitie kwam het net 1 punt en 2 wissels in de laatste wedstrijd te kort om in te stromen in de promotiepoule naar de 1e klasse. In de voorjaarscompetitie bereikte het met aanvallend voetbal een knappe tweede plek in de competitie.

Gisteren stond de thuiswedstrijd tegen ONA op het programma. Een aantal weken geleden wist VVS 2 ook al te winnen bij ONA met 0-3. Nu werd er op sportpark Het Hofland om 11 uur afgetrapt onder leiding van de uitstekende scheidsrechter Fred Meijer. Maar zoals bijna iedere thuis wedstrijd moest eerst Aiden zijn kunsten vertonen en met een panna door de benen van de keeper en een fraaie afronding was het een mooie voorbode van de wedstrijd die ging komen.  Schoonhoven liet direct zijn intenties zien. Met veel druk op de verdediging, snel de bal veroveren en richting doel van ONA proberen te scoren. Dit lukte goed met uitzondering van het scoren. Het was de helft van de gemiste kansen. De mooiste kansen werden gemist. Kansen voor open doel werden gemist na mooie aanvallen en goed samenspel. Soms was het lastiger om niet te scoren. Van de kant leek het wel of Schoonhoven 2 het bewust spannend wilde houden. Rob van Woerkom brak eindelijk de ban. Via een fraaie solo waarbij hij twee verdedigers en de keeper het bos instuurde wist hij de openingstreffer te scoren. Assist was van Jordy de Rek die zijn doelpunt vandaag bewaarde voor zijn invalbeurt bij het 1e team waar hij knap scoorde tegen Lekkerkerk. De verdediging kwam in de gehele wedstrijd niet in de problemen en verdedigde zeer geconcentreerd. Een enkel afstandsschot richting Jaysey was het enige wapenfeit van ONA deze ochtend. Het was alweer de vijfde achtereenvolgende clean sheet voor de uitstekende verdediging en keeper van VVS 2.

In de rust de nodige wissels en dat had direct effect want de ingevallen Guus van Asperen presteerde het om in een periode van tien minuten tweemaal te scoren waardoor VVS 2 met een ruime voorsprong vrijuit kon gaan voetballen. Het werd een galavoorstelling met veel balbezit voor Schoonhoven en mooie goals. Matjeu van Arkel kon eindelijk zijn doelpunt aantekenen. Vanuit een strakke hoekschop kopte hij met een duikkopbal de 4-0 binnen. Ryan was weer goed op dreef aan de linkerkant en draaide de bal knap om de muur heen in het doel en tekende voor de 5-0. De hardwerkende Daniel kreeg loon naar werken en ook hij scoorde via een droog en geplaatst afstandsschot de 6-0. Guus mocht uiteindelijk de zevenklapper volmaken door een intikbal na een goede actie van Ryan in het net te leggen. De scheidsrechter vond het welletjes met nog een paar minuten op de klok en floot af. Daarmee bereikte Schoonhoven 2 een mooie 7-0 overwinning en kon het terugkijken op een zeer leuk en geslaagd seizoen met een leuke groep uitstekende voetballers.