Schoonhoven 2 - Soccer Boys 3

8 oktober 2011 12:45

Groen, E.

Zaterdag 2 neemt 3e plaats in

Het 2e heeft zaterdag na een redelijk goede wedstrijd de 3e plaats in de competitie ingenomen. Soccer Boys werd verslagen.

Het 2e startte goed met verzorgt voetbal en liet de bal het werk doen. De bal werd snel ingespeeld en verplaatst naar de plekken op het veld waar de ruimtes vrij kwamen. Vooral Erik Hartvelt liep heel goed in de ruimtes die rond zijn positie vrij kwam. Een domper voor het team was dat het na 10 minuten Eti?nne Niestadt al moest wisselen vanwege een enkelblessure. Het zit Eti?nne tot nu toe nog niet mee en Martin Schep verving hem. Soccer Boys had een aantal sterke spelers die vooral het fysiek op de juiste manier gebruikten. Zo kwam het 2e met 0-1 achter nadat een tegenstander de pass kon geven van de zijkant en de spits in duel met Rob Arbeider wel heel mooi inkopte.

Het 2e bleef de betere partij en enige kansen werden helaas niet benut. Het duurde tot de 31e minuut totdat Benny Kreuk met een steekpass Rogier Peltenburg aanspeelde. Rogier kon in een aantal bewegingen de keeper passeren en zette hiermee de 1-1 op het scorebord. Op dat moment leek alles in het teken te staan van een voorsprong en uiteindelijke winst maar door een foutje vanaf het middenveld kon Soccer Boys met een schitterend schot de 1-2 noteren.

In de rust werd aangegeven dat het spel goed goed was maar dat wij meer gebruik moesten maken van onze kwaliteiten. In de tweede helft was het dan ook al na 2 minuten dat het 2e op gelijke hoogte kwam. Een cornerbal werd op de afgesproken wijze door Martin Schep gegeven en Rogier kon zijn tweede doelunt noteren door de bal ook heel netjes in te koppen. Direct was de ban gebroken en lieten wij zien dat wij er conditioneel goed voor staan. Het tempo werd opgeschroefd en in de 55e minuut revancheerde Martin Schep zich door de 3-2 aan te tekenen na een mooie combinatie via het middenveld en de uiteindelijke pass van Erik Hartvelt. De in de basis gestarte Benny Kreuk en Wiebe Zwijnenburg lieten zich duidelijk zien en speelden een goede wedstrijd.

Man of the match was deze middag Erik Hartvelt die met zijn snelheid werkelijk overal deelnam aan het spel. De keeper van Soccer Boys speelde een bal weg en Erik lette goed op. In de 70e minuut scoorde hij de 4-2. Binnen 8 minuten werd Soccer Boys nu van de mat gespeeld en namen Wiebe Zwijnenburg en Benny Kreuk een hoofdrol in vanwege hun inzet en precisie. Door dit spel scoorde Kenneth de 5-2 na een assist van Wiebe, scoorde Soccer Boys tegen en was het wederom Kenneth die op aangeven van Wiebe de 6-3 scoorde. Het enige minpunt was dat wij teveel tegengoals kregen maar aan de andere kant begrijpelijk omdat het 2e niet meer kon verliezen en onze twee centrale verdedigers vrolijk meededen in de aanval.

Op dit moment is de verdediging onze sterke linie dus de tegendoelpunten van vandaag worden snel vergeten. In de 83e minuut was het Erik Hartvelt die op aangeven van Robert Spruit de 7-3noteerde. Soccer Boys liet nog even zijn klasse zien in een aanval die met een mooie aanname, het wegdraaien en mooie schot de eindstand van 7-4 noteerde.

Opstelling zaterdag 2 Daniel Mores, Rob Arbeider, Corneille de Weerd Bel, Arco Schilt, Steven de Jong, Erik Hartvelt, Benny Kreuk, Etienne Niestadt (Martin Schep), Rogier Peltenburg (Robert Spruit),Kenneth Wijngaarden, Wiebe Zwijnenburg.