Schoonhoven JO13-4 - SVS D4

8 oktober 2011 9:45

J.Eland

Negen verschillende spelers scoren in laatste D4-bekerwedstrijd

De laatste bekerwedstrijd van D4 ging om de spreekwoordelijke “keizersbaard”. De Schoonhovenaren zouden sowieso op de tweede plek eindigen, waarbij er dus mogelijk een vervolg in het bekertournooi komt.

Daarom was het voor de leiding nog maar de vraag of de jongens serieus werk gingen maken van deze wedstrijd. Nou, niets was minder waar. Hoewel de tegenstander SVS D4 in de onderste regionen stond, werd er na de aftrap geen afwachtende houding aangenomen. De mannen speelden de bal professioneel rond en lieten zien dat ze er zin in hadden. Al snel bleek dat SVS geen partij was voor D4, de meeste Capellenaartjes waren een kop kleiner en stuk voor stuk net uit de E-jeugd overgekomen. Dat resulteerde dus al snel in een aantal kansen. Hidde wist een aantal keren op linksbuiten door te komen en probeerde met voorzetten gelegenheidsspits Aron te bedienen. Ook spatte nog één van Hidde schoten uiteen op de paal.

Aron wist uiteindelijk de ban te breken door een hoekschop van Imad in te koppen. Daarna ging de doelpuntenproductie gestaagd: Jan en Hidde tilden de stand naar 3-0 en nog voor de limonade wist Mark-Willem ook zijn eerste treffer van het seizoen te maken, door vanuit zijn rechtsbuiten positie de bal over de keeper in de verre hoek te schieten.

Omdat Jan lichtgeblesseerd was en keeper Maks hele koude handen had, wisselden zij na rust van plek om Maks ook eens de gelegenheid te geven een doelpunt te maken. De overige posities op het veld werden ook door elkaar gehusseld, waardoor een fantasieopstelling de wedstrijd vervolgde.

Dat maakte in het eerste deel van de tweede helft niets uit voor het spelbeeld: D4 liet het arme SVS geen schijn van kans. Melvin en Imad wisten hun doelpuntje mee te pikken. Ook keeper Maks, die inmiddels mid-mid stond, scoorde uit een voorzet van Boris. Toen kwam er twijfel in het team: houden ze het op 7-0 houden (dus traktatie van de supportersvereniging) of gaan wij lekker verder? Het was nog een kwartier voetballen; en dan een kwartier lang de bal in de ploeg houden en niet proberen te scoren? Dat was een iets te grote opgave. Kortom, men ging toch door om de 10 proberen te halen. Maar toen kwam er toch enigszins de klad in. De gelegenheidsverdedigers vonden het moeilijk de concentratie vast te houden en dat ook nog een vreemde positie. SVS kroop daardoor uit haar schulp en probeerde toch ook het vijandelijke doel te bereiken. Eén keer lukte dat bijna, toen een schot van SVS door de benen van keeper Jan vlak voor de doellijn toch nog werd gekeerd.

Het slotakkoord was weer voor Schoonhoven. Melvin’s schot dat maar half gestopt werd door de keeper, werd door Edwin afgerond en Coen wist met een mooi afstandsschot de eindstand op het bord te krijgen. Zo ontstond de bijzondere situatie dat er negen verschillende D4-spelers ieder 1 keer scoorde. Dat hadden er 10 kunnen worden, toen Stefano vlak voor tijd voor de keeper verscheen, maar zijn inzet werd gekeerd, waardoor hij nog even op zijn eerste doelpunt moet wachten.

De 2 meest waardevolle spelers van deze wedstrijd waren Melvin en Imad met ieder 1 doelpunt en 3 assists.