Schoonhoven JO17-4 - TOGB B4

8 oktober 2011 14:30

W.van Beek

B4 verliest beker-topper

Schoonhoven B4 verloor zaterdag de laatste bekerwedstrijd in de poule. Het werd 1 – 2 voor de bezoekers TOGB B4, die daarmee in de eindstand de eerste plaats overnamen van Schoonhoven B4. Het was een wedstrijd met twee verschillende gezichten.

In de eerste helft was TOGB duidelijk de bovenliggende partij. Schoonhoven kwam nauwelijks onder de druk uit en de wedstrijd speelde zich voornamelijk af op de helft van, en voor het doel van, Schoonhoven. Tot twee keer toe kon TOGB over de flank oprukken en de bal goed voor het doel geven, waar een simpele intikker tot een doelpunt leidde. Tussendoor werd na een van de zeldzame uitbraken van Schoonhoven nog wel de 1 – 1 gescoord. Een vrije trap van Rick werd door de TOGB-keeper knap uit de hoek getikt, maar viel voor de voeten van de alerte Pim, die voor het enige doelpunt van Schoonhoven B4 zorgde. Gelukkig bleef de schade bij de rust beperkt tot 1 – 2.

In de rust werd door coach Vincent het team anders neergezet. Omdat B4 geen vaste doelman heeft komen alle jongens in alfabetische volgorde aan de beurt om het doel te verdedigen. En dat verliep gedurende de vorige zes wedstrijden behoorlijk goed. Vandaag was het echter de beurt aan Cody om het doel te verdedigen, en dat deed hij op zich niet slecht. Maar het feit dat daarnaast Jurrie niet mee kon doen zorgde er voor dat de verdediging van de B4 niet zo solide was als normaal. Daarom werd als noodgreep in de tweede helft Pim op doel gezet en ging Cody weer op zijn vertrouwde plek in de verdediging spelen.

De tweede helft gaf direct een heel ander beeld te zien. Nu was het voornamelijk Schoonhoven dat in de aanval was. Eventuele tegenstoten van TOGB werden knap opgevangen door de verdediging, waarin, naast Cody en Niels, ook Martijn en Frank zich van hun beste kant lieten zien. Er werden helaas geen hele grote kansen gecreëerd. En bij de diverse kleinere mogelijkheden ontbrak het net aan dat beetje geluk om daar doelpunten uit te laten volgen. Daarnaast viel op dat verschillende spelers de bal regelmatig te lang vasthielden en niet altijd oog hadden voor hun ploeggenoten in betere posities. Dus op dit punt valt, met het oog op de competitie en het vervolg van het bekertoernooi, nog wel wat te verbeteren.

Ondanks alles was een doelpunt zeker verdiend geweest, maar het viel dus niet. De wedstrijd eindigde daarmee met de stand die al bij de rust was bereikt. Maar met de behaalde tweede plaats in de poule gaat B4 wel gewoon door in het bekertoernooi, met misschien ergens nog een keer een mogelijkheid om revanche te nemen op TOGB.