Schoonhoven 2 - BVCB 3

29 oktober 2011 12:45

Drunen, J. van

Zaterdag 2 in laatste minuten onderuit

Zaterdag 2 speelde op zaterdag 29 oktober de belangrijke wedstrijd tegen BVCB die hetzelfde aantal punten had als zaterdag 2 en bovenin meedraaien. Na een boeiende wedstrijd waarin het lang 1-1 stond trok BVCB in de laatste minuten de winst naar zich toe.

Schoonhoven 2 startte voorzichtig aan de wedstrijd en startte met de licht geblesseerde Steven de Jong aan de linkerkant. Vooraf had het team een bespreking gehouden in het pand van Peet Borst en wist het team wat wij van onze tegenstander konden verwachten en had het ons eigen speelwijze met elkaar besproken. Doordat het team te voorzichtig startte werd al snel duidelijk dat wij met een tegenstander van formaat te maken hadden. BVCB kwam om te voetballen, ging ook voetballen en gebruikte hierbij het bij voetbal behorende fysiek. Na 5 minuten werd een speler van BVCB voor onze keeper Dani?l gezet en werd er geschoten op doel. Dani?l redde echter goed, al stond hij hierbij buiten zijn strafschopgebied. Waar de scheidsrechter rood had kunnen tonen werd echter 'slechts' geel gegeven. De hierop genomen vrije trap verdween in de rechterhoek van Dani?l en zo stond Schoonhoven 2 al na 5 minuten op een 0-1 achterstand. Hierna werd Schoonhoven 2 beter en brak een periode aan dat wij het merendeel in balbezit waren. Schoonhoven 2 probeerde te voetballen maar er werd te weinig variatie gebruikt om tot uitgesproken mogelijkheden tot scoren te komen. Op het middenveld werd door Thomas Berendsen en Benny Kreuk veelvuldig de bal verplaatst naar de voorste mensen zoals Robin van Elteren, Wiebe Zwijnenburg, Kenneth Wijngaarden en Martin Schep. Vooral van Robin kwam enige dreiging maar tot uitgesproken kansen kwam het niet.

Om een goed resultaat te behalen moest er wat gebeuren en werd er al vroegtijdig gewisseld. Robert Spruit kwam erin voor Wiebe Zwijnenburg en Martin Schep ging aan de rechterkant spelen. Schoonhoven 2 werd sterker en had nu de ruimte op de rechterflank door het spel van Martin en de opkomende Gerben Ruijssen. Het spel werd ook fysieker en BVCB kreeg het zwaar. Overtredingen moesten voornamelijk onze opkomende mensen afstoppen en zo kreeg het centrale duo van BVCB al snel een gele kaart. In de 35e minuut kreeg Schoonhoven 2 een hoekschop en werd Robin van Elteren achter de bal gezet. Een goede trap werd door Martin Schep goed ingekopt en zo stond het voor rust weer gelijk. 1-1.

In de tweede helft wilde Schoonhoven 2 doordrukken en werd Colin Murk ingebracht voor Steven de Jong. Schoonhoven 2 zou ook in dit deel van de wedstrijd de bovenliggende partij zijn maar het probleem was dat er te weinig mogelijkheden gecre?erd werden om tot scoren te komen. Ons dou op het middenveld, en dan met name Thomas Berendsen, werd meer en meer in een schakelende rol naar de aanvallers gebracht. Hierdoor moest BVCB meerdere malen met succes onze aanvallen afstoppen en werd door de arbitrage wederom enkele malen geel gegeven. Hierbij kwam het op een tegenstander zijn tweede kaart te staan en werd hij met rood weggestuurd.

Tegen 10 man kreeg Schoonhoven 2 meer ruimte aan de rechterzijde en maakte het hier ook goed gebruik van. Aan onze zijde was het Martin Schep die geel ontving en Schoonhoven hiermee mee probeerde te trekken in de spannende wedstrijd. Het was echter de omschakeling en niet goed verdedigen op de bal wat Schoonhoven 2 de das omdeed. BVCB kwam er 5 minuten voor tijd uit en bereikte uiteindelijk zijn rechterspits. Deze speler kon vlak buiten het strafschopgebied vrij aanleggen zonder dat er op de bal werd verdedigd. Zijn schot verdween onhoudbaar in de uiterste hoek. 1-2. Dit werd de genadeklap nadat Schoonhoven 2 nog in de laatste minuten een aantal grote kansen kreeg. Martin Schep kwam nog alleen voor de keeper maar schoot te laat en zag de eveneens vrijstaande Kenneth niet staan. Zo eindigde deze wedstrijd in een mineur omdat het goede spel niet werd omgezet in doelpunten.

Opstelling zaterdag 2 Dani?l Mores ? Gerben Ruijssen ? Rob Arbeider ? Arco Schilt ? Steven de Jong (Colin Murk) ? Thomas Berendsen ? Benny Kreuk (Tom van der Waal) ? Martin Schep ? Wiebe Zwijnenburg (Robert Spruit) ? Kenneth Wijngaarden ? Robin van Elteren.