Schoonhoven JO19-1 - TOGB A3

A-Junioren, A1, 4e klasse 06

29 oktober 2011 12:45

A1 wint eerste competitiewedstrijd

Eindelijk was het dan zover, de eerste competitie wedstrijd waarbij we gelukkig Moid weer tussen de doelpalen mochten verwelkomen. Een half uur later dan de bedoeling was werd de aftrap genomen.

Of het aan de vertraging lag weten we niet maar na 3 minuten keken we al tegen een achterstand van 1-0 aan.Dit werd in de 5e minuut rechtgezet door Rob van Woerkom die door een goede pass van Robin op weg werd gestuurd voor de gelijkmaker.Daarna ging het spel wat op en neer en via een snelle uitbraak maakte Rob in de 21e minuut zijn 2e doelpunt.

Na dit doelpunt werd het geheel wat eenzijdig en in de 24e minuut werd het 3-1 door Mick Louwerens op aangeven van een zeer op dreef zijnde Rob van Woerkom. Op een op maat gegeven pass van de middellijn door Kevin Boer maakte Jesse van Dam 1 minuut later de 4-1, Jesse gaf daarna een assist aan Sjoerd Verlegh die daarop de 5-1 aantekende. Binnen 30 minuten was de wedstrijd wel gelopen en verslapte de concentratie een beetje waardoor TOGB in de 39e minuut de 5-2 maakte uit een vrije trap waarbij Moid kansloos was.

In de tweede helft gingen we door met goed voetbal wat in de 52e minuut de 6-2 opleverde door Youssef. De wedstrijd ging daarna wat heen en weer en het beste was er een beetje af, in de 70e minuut kregen we een penalty tegen wegens vasthouden door Bart en de 6-3 was een feit. Direkt daarna maakte Mick op aangeven van Jesse zijn 2e doelpunt en in de 85e minuut maakte Rob van Woerkom zijn 3e waarmee de stand op 8-3 kwam. In de 90e minuut wist TOGB nog eenmaal te scoren.

De A1 begint de competitie bovenaan wat altijd een fijn gevoel geeft, nu nog deze positie vasthouden en het wordt een leuk seizoen.