Nieuwerkerk A4 - Schoonhoven JO19-1

A-Junioren, A1, 4e klasse 06

12 november 2011 14:45

A1 pakt koppositie na overwinning op Nieuwerkerk

Afgelopen zaterdag mochten wij op bezoek in Nieuwerkerk a/d IJssel om tegen de lokale A4 te spelen. Door blessures en zieken konden wij maar met 11 man aantreden.

Het begin ging op en neer en Kevin Boer moest samen met de rest van de verdediging alle zeilen bij zetten om Nieuwerkerk tegen te houden. In de 16e minuut wisten zij te scoren waarna wij, bijna zoals gewoonlijk, tegen een achterstand aan keken.

Het spel ging verder op en neer waarbij er kansen waren voor beide ploegen. In de 23e minuut haalde Youssef uit voor een mooi schot in de kruising die er voortreffelijk werd tegen gehouden door de doelman van Nieuwerkerk. In de 31e minuut moest Mathijs Scheer met een pijnlijke knie het veld verlaten na een ongelukkige botsing waardoor we met 10 man kwamen te staan. Dit hield ons niet tegen en in de 38e minuut maakte Robin Vrieselaar de gelijkmaker waarbij hij vanaf de hoek van de 16 over de lijn naar het midden ging en 3 man passeerde om uiteindelijk uit de draai mooi in te schieten.

Na 10 minuten aan de kant te hebben gezeten kwam Mathijs het veld weer in, en in de 44e minuut maakte Robin zijn 2e na een snel genomen en bekeken vrije trap van Rob van Woerkom. Nog geen minuut later haalde Youssef verwoestend uit op terugleggen door Jesse en maakte daarmee de 1-3 met tot nu toe de mooiste goal van het seizoen.

Na de rust stapten we met alle vertrouwen op een goede afloop het veld weer op. Het spelbeeld leek weer op het begin van de eerste helft met het verschil dat Nieuwerkerk sterker begon te spelen wat na 15 minuten resulteerde in de 2-3. Dit lieten wij niet op onze kop zitten en Robin schoot na wat tikwerk voor het doel de 2-4 binnen.

Na een vervelende overtreding op Mathijs waarbij hij ongelukkig op zijn pols viel moesten we de laatste 20 minuten noodgedwongen met 10 man spelen. Het feit dat we met een man minder speelden hield ons niet tegen en in de 82e minuut na een mooie uitbrak waarbij wij met 3 man vrij voor het doel kwamen schoot Robin zijn 4e goal binnen op aangeven van Jelle. Om het feest compleet te maken maakte Jesse van Dam de 2-6 na mooi uitkappen van zijn tegenstander, direct hierna floot de scheidsrechter af.

Het was een leuke wedstrijd waarbij we hard hebben moeten werken en we met 1 wedstrijd minder te hebben gespeeld de koppositie hebben overgenomen.