Schoonhoven JO13-4 - Sportlust '46 D7

29 oktober 2011 9:45

den Besten

D4 maakt één doelpunt te veel

In de eerste echte competitiewedstrijd speelde D4 zaterdag tegen Sportlust D7. Al snel bleek dat Sportlust niet opgewassen was tegen D4. Vanaf de aftrap werd de bal goed rond gespeeld en  wist D4 al een aantal kansen te creëren. Na zo’n 15 minuten was de wedstrijd eigenlijk al beslist. Toen hadden Hidde en Imad, beide keren op aangeven van Edwin, al de 2-0 op het scorebord gezet. Door die vroege voorsprong werd D4 wel laconiek in de afwerking. De mooiste combinaties leverde nóg mooiere kansen op, maar die werden niet verzilverd. Zo kreeg Hidde o.a. een levensgrote kans toen hij een voorzet in één keer op de pantoffel nam, maar iets te hoog richtte. Toch werd het voor rust nog 3-0, toen Mark-Willem een goede voorzet gaf, die door Imad werd afgerond.

Na de rust veranderde het spelbeeld nauwelijks. Doordat de Sportlust-keeper in de eerste helft een handblessure had opgelopen, moest er een veldspeler op doel, wat de situatie voor de Woerdenaren alleen maar erger maakte. Imad wist met een ouderwetse hattrick de stand naar 6-0 te tillen, waardoor de traktatie van de supportersvereniging weer in het verschiet lag. Die kwam helemaal dichtbij toen Aron een splijtende pass op Jan gaf, die de 7-0 aantekende. Maar de tractatie ging toch nog aan de neus voorbij, toen Jan het achtste Schoonhovense doelpunt scoorde. Al met al een eenzijdige wedstrijd waar D4 vooral in de eerste helft goed verzorgd voetbal liet zien, waarmee zij menig tegenstander in de problemen kunnen gaan brengen.

Ga zo door, mannen!!