ARC D9M - Schoonhoven JO13-4

D-Pupillen, D4, 7e klasse 05

12 november 2011 11:45

Maks “the Penalty-killer” houdt D4 bij de les

Een competitie-wedstrijd tegen een meisjesteam?! Dat zou wel eens een makkie kunnen worden, zo was de teneur binnen D4 de afgelopen weken. Maar gezien hun optreden tegenover een meisje van UNIO een aantal weken geleden, had de leiding daar wat andere verwachtingen van. Dus werd er tijdens de trainingen al het nodige verteld en geoefend om de meiden van ARC D9M niet te voorzichtig tegemoet te treden. De meiden van ARC hebben nl een onuitputtelijke aanvalsdrift, ook al staan ze achter, dus D4 mocht niet verzaken.

Foto: Penalty-killer Maks.D4 begon de wedstrijd daarom agressief (in de goede zin van het woord), want ook de meiden van ARC lieten zich gelden in de duels. Er kwamen dus direct al kansen voor Schoonhoven. Uit een van die kansen kon Imad in de vijfde minuut al de 0-1 op het bord zetten. Er was D4 ingeprent dat ook bij een voorsprong men niet mocht verslappen en dat werd goed opgepakt, want in no-time was het al 0-3 (door Hidde en Imad). Maar toen begon ARC toch de overhand te krijgen. D4 liet zich terugdringen en vergat de bal rond te laten gaan. Hieruit wist ARC goed profijt te trekken en nog voor de rust 2 keer te scoren. In de laatste minuut van de eerste helft, trok Melvin ook nog eens aan de noodrem in het strafschopgebied: Penalty!

Maar Maks (foto) zou Maks niet zijn, als hij ook deze strafschop niet wist te keren (3 gestopte penalties in 2 seizoenen!!). Daarmee ging D4 toch nog met een voorsprong de rust in.

In de pauze moest D4 weer even bij de les gebracht worden. Coen werd linksbuiten opgesteld en bleek een plaag voor de Alphense meisjes, die regelmatig aan de noodrem moesten trekken. Maar de eenzijdige opererende scheidsrechter had het, tot ergernis van de Schoonhovenaren, regelmatig bij het verkeerde eind bij de beoordeling van de overtredingen.

Er waren ook nog kansen voor Imad (langs de verkeerde kant van de paal) en Edwin, maar ook de ARC-meisjes lieten zich niet onbetuigd. Maks moest nog een aantal keren handelend optreden bij schoten op zijn doel. Toch wist Coen uit een diepe bal van Melvin de voorsprong weer op een veilige marge van 2 te zetten.

Daarmee was de angel wel uit het spel van ARC. De meiden bleven nog wel aanvallen maar echt gevaarlijk werd het nauwelijks meer.

Volgende week staat de topper tegen UNIO op het programma, daarna heeft D4 een beetje een beeld of zij kunnen meedoen om de bovenste plaatsen in de competitie.