DCV E1 - Schoonhoven JO11-1

DCV E1

... (schot)
... (intikker)
Job van Buren (scrimmage)
... (schot)
Niek Botter (schot)

E-Pupillen, E1, 1e klasse 3

12 november 2011 9:45

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, en onze jongens staan te popelen voor een 2e ontmoeting met DCV E1, dus alle ingrediënten voor een mooie wedstrijd zijn aanwezig.

In de korte bekercompetitie die enige weken geleden werd gespeeld was DCV namelijk al onze tegenstander geweest en daarin werd thuis een 5-5 gelijkspel gehaald. Zwaarbevochten na steeds achter gestaan te hebben dus we wisten dat het een zware pot zou gaan worden.

Dat bleek ook al snel. In de eerste helft was er geen eer te behalen voor ons en moesten alle zeilen worden bijgezet om slechts met een 1-0 achterstand de rust in te gaan. Er waren maar weinig kansen voor Schoonhoven en het gemak waarmee DCV het balletje rond liet gaan gaf de supporters langs de zijlijn weinig reden tot optimisme.

Het beeld in de 2e helft was gelukkig anders. Voorzichtig kwamen er uitbraken richting het doel van DCV en toen Mohammed vernietigend uithaalde stond zowaar de 1-1 op het scorebord. De blijdschap was echter van korte duur doordat DCV al snel 2-1 aantekende. De verhouding op het veld was echter blijvend anders geworden. Schoonhoven nam continue het initiatief en wist met 2 doelpunten van Job zelfs op een 3-2 voorsprong te komen. Echter ook nu weer scoorde DCV snel na ons, en met een 3-3 leek iedereen tevreden. Op het moment dat de scheids dacht aan affluiten (zo liet hij zich na afloop ontvallen) bouwde Schoonhoven nog aan een laatste aanval, waarvan hij besloot deze te laten afmaken. En daar wisten we wel raad mee, want met een mooie kap en leep schot in de rechterhoek werd Niek de matchwinner voor Schoonhoven.

Een klasse overwinning: misschien niet verwacht, wel hard voor gewerkt en uiteindelijk verdiend behaald !
Met het vooruitzicht op de komst van eeuwige concurrent Bergambacht komende week een mooie opsteker !