Zestienhoven 2 - Schoonhoven 2

19 november 2011 12:00

Roest, R.E.

Dubbel gevoel bij Schoonhoven 2

Het tweede elftal speelde zaterdag bij en tegen 16-hoven een goede wedstrijd en moest na een 0-2 voorsprong uiteindelijk tevreden zijn met een 3-3 gelijkspel.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd het team geconfronteerd met het feit dat Tom van der Waal niet kon keepen. Hij had teveel last van zijn vinger die afgelopen donderdag uit de kom was geraakt. Wederom was het Robert Spruit die aangaf de handschoen(en) op te pakken en het doel te willen verdedigen in de topper tegen 16hoven.

Naast deze domper was het positieve dat Erik, Steven, Hidde, Thomas en Eti?nne weer minuten konden gaan maken in de selectie. Dani?l, Osin en Yassine konden nog niet opgesteld worden. Vooraf werd de opstelling en het strijdplan doorgenomen en wilde Schoonhoven van het begin af aan domineren om een goed resultaat neer te zetten. Osin en Dani?l hadden de plaats van Aswin ingenomen als coaches en vervulden dit zeker naar behoren. Na het eerste fluitsignaal was duidelijk dat er 2 voetballende ploegen tegenover elkaar stonden. Direct in de 2e minuut werd duidelijk dat de meerwaarde van een extra aanvallende speler dit team goed doet. Rob wist met een lange bal Eti?nne te bereiken en hij draaide werkelijk schitterend weg bij zijn tegenstander. Hij kwam rechts van het doel uit maar schoot beheerst in het uiterste hoekje en noteerde de 0-1.

De eerste 20 minuten was het spel van Schoonhoven echter niet goed. De omschakeling van aanvallen naar verdedigen verliep niet juist waarbij er teveel ruimte aan de rechterzijde kwam en waar 16-hoven ook continue gebruik van maakte. De verdedigende middenvelders zetten in eerste aanleg geen druk op hun middenvelders. Na die 20 minuten werd dit goed opgepakt en wist 16-hoven niet goed om te gaan met de wijze van spelen van Schoonhovense zijde. Dit kwam mede doordat Kenneth het de voorstopper belette om op te komen. Robin kwam ook nu weer goed in het spel en samen met Thomas waren zij overal te vinden tussen de linies. In de 40e minuut was er echt een schitterende aanval waarbij wederom Eti?nne ingespeeld kon worden. Die draaide en dreigde maar legde de bal terug op Robin. Die deed een stap vooruit richting het doel en speelde op dat moment Martin in die links van hem stond. Die aarzelde niet en schot diagonaal in het uiterste hoekje de 0-2 binnen. Tot op dat moment had Robert in het Schoonhovense doel welgeteld 1 bal gehad.

In de rust werd gehamerd op het goede en georganiseerde spel maar werd ook duidelijk dat verschillende heren niet de volle 90 minuten konden spelen. Al na 5 minuten in de tweede helft moest Eti?nne het veld verlaten en werd Erik ingebracht. Robin kwam in de spits te staan vanwege zijn snelheid. In de tweede helft bleek Robin echt een kwelgeest te zijn voor zijn directe tegenstander. Robin werd in het strafschopgebied onreglementair vastgehouden maar probeerde zich los te rukken en door te voetballen in plaats van 'neer te gaan'. Dit is bewonderenswaardig maar de goede scheidsrechter wilde helaas niet fluiten voor deze overtreding. Nog eens 5 minuten later was het een goede combinatie via de zijkanten die Robin wederom in stelling bracht en goed het overzicht hield. Kenneth kwam vrij voor de reeds uitgeschakelde keeper en kreeg de bal. Kenneth schoot de bal alleen aan de verkeerde kant van de paal. Tot aan een kwartier voor tijd was er echt niets aan de hand en was Schoonhoven niet in gevaar gekomen. Martin Schep werd gewisseld voor Hidde van As. 16-hoven begon nu echter aan een slotoffensief en kreeg een vrije bal buiten de 16-meter. Deze werd werkelijk schitterend en onhoudbaar in de kruising geschoten. Nog geen 2 minuten later was het een voorzet die niet gegeven had mogen worden die geraakt werd door de spits van 16-hoven en rustig in het uiterste hoekje verdween.

Schoonhoven liep achteruit in plaats van vooruit te verdedigen. Dit is echt een leermoment waar de jonge spelers van Schoonhoven 2 aan moeten werken. 6 minuten voor tijd viel echt alles in duigen en kwamen wij op een 3-2 achterstand. Tom van der Waal werd ingebracht voor Thomas die werkelijk alles had gegeven en niet meer verder kon. Tom kwam voorin bij Robin te staan en Erik moest het als verdedigende middenvelder alleen doen. Robert Spruit moest zelfs in een 1:1 duel alles geven en voorkwam hiermee een doelpunt van 16-hoven op een schitterende manier. In de laatste minuut werd Tom ingespeeld die zich vrij speelde en terug legde op Robin. Robin haalde uit en schoot de 3-3 binnen. Deze goal werd gevierd als een overwinningstreffer. Na de wedstrijd heerste duidelijk een héél dubbel gevoel. Een voorsprong die niet weggegeven had mogen worden en Schoonhoven verdiende een overwinning. Het kwam echter ook terug van een achterstand.

Na de wedstrijd konden beide trainers en scheidsrechter terug kijken op een leuke voetbal-middag waar na de wedstrijd vriendschappelijk de wedstrijd nog besproken werd. De eerste helft van de competitie zit erop en het is spijtig dat er in onze competitie niet meer tegenstanders en scheidsrechters zijn van het kaliber van vandaag.

Opstelling zaterdag 2 Robert Spruit, Rob Arbeider, Arco Schilt, Corneille de Weerd Bel, Steven de Jong, Martin Schep (Hidde van As), Thomas Berendsen (Tom vd Waal), Robin van Elteren, Eti?nne Niestadt (Erik Hartvelt), Kenneth Wijngaarden, Paul Christiaan Pols.