Schoonhoven JO13-4 - CVC Reeuwijk D2

26 november 2011 9:45

J. Eland

Traktatie D4 na weergaloze eerste helft

Na de verloren wedstrijd van vorige week, moest D4 vandaag de draad weer oppakken tegen CVC Reeuwijk D2. De opdracht was “vroeg storen” en de tegenstanders niet in hun spel laten komen.

Dat werd in de eerste helft voorbeeldig opgepakt. Vanaf de aftrap werd CVC onder druk gezet en al heel snel kwamen er grote doelkansen. Na 7 minuten werd de ban gebroken en scoorde Aron op aangeven van Imad.

Foto: Imad Benaisati.Binnen een minuut scoorde Imad (foto) de 2-0, na een assist van Coen. Schoonhoven combineerde vrolijk verder. Aron en Mark WIllem verzetten veel werk op het middenveld en wisten de vleugels steeds weer te bereiken, zodat vooral via Hidde veel aanvallen werden opgezet. Nadat de CVC-keeper één van de Schoonhovense inzetten niet onder controle kreeg, was Imad er als de kippen bij om de 3-0 aan te tekenen. Ook bij de 4e treffer was Imad betrokken; hij zette Edwin vrij voor de keeper, die de bal netjes in de hoek krulde. Er kwam een kleine kentering in de aanvalslust van D4 na deze ruime voorsprong. CVC wist ook enig gevaar te stichten, maar de verdediging (Stefano, Ziggy en Boris) wist dat goed op te lossen. Het slotakkoord van de eerste helft was weer voor Imad, die uit een scrimmage voor 5-0 zorgde.

Foto: Melvin Irungu.In de kleedkamer was er “grote tweespalt”; er waren jongens, die wilde op de 7-0 uitkomen (=traktatie) en er waren jongens die volle bak wilden gaan. De leiding raadde aan “volle bak” te gaan en te zien waar het uit zou komen. Maar zoals al vaker gebeurde, kwam D4 toch anders de kleedkamer uit. De combinaties gingen minder vloeiend en het spel vond ook meer op het middenveld plaats. De eerste kans was voor een CVC-speler, die alleen voor Maks verscheen. Maar Maks wist de inzet vakkundig te stoppen. Halverwege de 2e helft kwam D4 toch weer in hun spel en wisten weer regelmatig bij het Reeuwijkse doel te komen. Uit een hoekschop van Imad, tikte Melvin (foto) de bal binnen. Daarna had Hidde nog 2 dotten van kansen, maar de eerste werd gestopt door de keeper en de tweede ging rakelings voorlangs. In de blessuretijd zorgde Coen toch nog voor de traktatie van de supportersvereniging, toen hij de bal van Jan kreeg en de 7-0 eindstand op het bord zette.

Al met al een keurige wedstrijd met een uitstekende eerste helft, die veel vertrouwen geeft voor de bekerwedstrijd tegen Lekkerkerk D3 van volgende week.