DCV A2 - Schoonhoven JO19-1

A-Junioren, A1, 4e klasse 06

3 december 2011 10:15

Schoonhoven A1 verliest van DCV

Nadat Jesse vorige week het 50e doelpunt van dit seizoen had gemaakt, gingen wij vol goede moed naar Krimpen.

Niet alleen om de 1e plek te heroveren maar ook om door te gaan voor de 100 doelpunten. In de stromende regen begonnen we om 10 over 10 in de ochtend de wedstrijd. In het begin was de wedstrijd in evenwicht maar door de gedrevenheid van DCV waren zij toch licht in het voordeel, tot de 12e minuut, toen werd Robin gevloerd in de 16 en kregen wij een penalty.

Robin nam deze en hij ging recht door het midden en we stonden op 0-1. Dit duurde helaas niet lang want al in de 15e minuut kwam DCV langszij met een knoerthard schot vanaf zo’n 20 meter waarbij Moid kansloos was. In de 36e minuut was het weer raak voor DCV met geluk stuiterde de bal via de paal net in het doel en keken we weer tegen een achterstand van 1-2 aan. In de 41e minuut ging een shot van Robin net naast en met 1-2 gingen we de rust in, waarbij moet worden gezegd dat de verdediging met z’n allen zeer goed werk hadden verricht. Na de rust gingen wij voetballend goed van start en kregen grip op DCV dat alle zeilen bij moest zetten.

Dit resulteerde in de 60e minuut tot de 2-2, Youssef schoot de bal tegen de binnenkant paal maar Mick reageerde attent en wist de bal het doel in te werken. Wij bleven druk zetten en dat resulteerde in kansen, Rob van Woerkom zag een goede inzet door de keeper gekeerd worden en Robin schoot rakelings langs het doel. Echter zoals de oeroude voetbalwet zegt: als het doelpunt niet aan de ene kant valt, valt deze wel aan de andere kant.

En inderdaad hoewel het waarschijnlijker was dat de 2-3 zou vallen gebeurde in de 87e minuut het omgekeerde, na een corner werd de bal door een DCV speler letterlijk binnengelopen en was het 3-2. Dat er aan dit doelpunt een “luchtje” zat was voor ons wel duidelijk maar de scheidsrechter zag het anders.

Helaas hebben wij deze wedstrijd niet gewonnen en staan wij nu 4e op 3 punten afstand van de koploper, maar volgende week gaan wij het thuis weer beter doen tegen hekkensluiter DONK.