Schoonhoven JO13-5 - Jodan Boys D6

D-Pupillen, D5, 7e klasse 07

10 december 2011 11:00

Zege ontglipt D5 in laatste minuut

Net als vorige week was de laatste minuut nu ook weer bepalend voor het eindresultaat van Schoonhoven D5; vlak voor het laatste fluitsignaal scoorde Jodan Boys D6 de gelijkmakende 2 - 2.

In deze wedstrijd moest Arthur, vanwege een vorige week opgelopen enkel-blessure, verstek laten gaan. Maar de dug-out zat vol met spelers van Schoonhoven D6, die graag mee wilden spelen omdat hun eigen wedstrijd in Ouderkerk was afgelast.

De start van deze wedstrijd was hoopvol. Schoonhoven had volop het initiatief en creëerde diverse kansen. Na een minuut of 10 kon de keeper van Jodan Boys een venijnig schot van Joost ternauwernood keren, maar Naomi was er als de kippen bij om de bal alsnog in te tikken. En later in de eerste helft kreeg Naomi uit een counter de bal, sprintte richting het doel en passeerde met een droog schot de keeper van Jodan Boys. Ook de verdediging stond vandaag goed, niet in de laatste plaats door het optreden van Jennifer, die heel veel ballen onderschepte en aanvallen opzette. Dat laatste deed ook de snelle Kornel over links.

Helaas werden er niet genoeg kansen benut en na rust stelde dat Jodan Boys in staat om terug te komen in de wedstrijd. Al vroeg in de tweede helft scoorden zij een bijna miraculeus doelpunt. De bal werd uit een vrijwel onmogelijke hoek - zo ongeveer op de achterlijn - richting het doel geschoten en verdween toch achter onze keeper. In de tweede helft stond er een groter deel van de basisbezetting van D5 in het veld, maar dit kon niet verhinderen dat Jodan Boys een steeds groter veldoverwicht kreeg. Diverse zeer goede kansen werden door de Gouwenaren echter niet benut, en iedere keer haalde Schoonhoven weer opgelucht adem omdat de gelijkmaker weer niet viel.

Helaas kon dit niet blijven voortduren en in de laatste minuut viel dan toch de gelijkmaker. Nadat Schoonhoven had afgetrapt en de supporters zich al zorgen gingen maken over een eventuele nederlaag blies de scheidsrechter af, zodat in deze zesde competitiewedstrijd dan toch in ieder geval het tweede punt binnen is gehaald.