Schoonhoven JO11-1 - Spirit E1

... (vrije trap)

E-Pupillen, E1, 1e klasse 3

10 december 2011 10:00

E1 houdt hoge klassering in de 1e klasse vast.

De laatste wedstrijd voor de winterstop leverde E1 geen beste wedstrijd af, maar de winst werd tegen Spirit E1 wel behaald: 3-2.
De openingsfase van de wedstrijd ging gelijk op, maar rond de 15e minuut was het Mohammed die met een mooie individuele actie de verdeding van Spirit op het verkeerde been wist te zetten en vervolgens keurig afmaakte. Nog voor rust wist Niek de marge te verdubbelen. Spirit kon daar nog maar weinig tegenover zetten, zodat de trouwe supporterschare er van uitging dat er ook na rust geen vuiltje aan de lucht zou zijn.

Ondanks wat minder sterk spel ontstonden er begin 2e helft wel een aantal kansen voor Schoonhoven, echter dat leidde niet direct tot een grotere voorsprong. De 3e goal voor E1 kwam toch, nadat een schot van Mohammed niet door de verdediging van Spirit kon worden weggewerkt. Er leek geen vuiltje aan de lucht, maar toch wist Spirit de spanning terug te brengen. De meeste aanvallen van Spirit werden vakkundig door de Schoonhovense verdediging onschadelijk gemaakt, maar een mooie uitbraak over links en een goede voorzet leidde tot de 3-1. Toen vlak voor de eigen goal hands werd gemaakt en de scheidsrechter een directe vrije trap (op ca. 5 meter van de doellijn) aan Spirit gaf, wisten zij die ook nog te verzilveren, waardoor de laatste minuten de 3-2 nog met man en macht moest worden verdedigd. Het eindsignaal was dan ook een opluchting. De 5e overwinning op rij is een feit en de 2e plek op de ranglijst gehandhaafd. Na de winterstop hopen we uiteraard dat deze mooie reeks zal worden voortgezet !