Schoonhoven JO13-4 - ARC D9M

14 januari 2012 9:45

Jaysey v.d. Berg

S’hovens kwartiertje D4 beslist subtopper

Met de moeizaam verlopen uitwedstrijd tegen de meiden van ARC D9 nog vers in het geheugen, werd de terugwedstrijd toch wel met enige reserve tegemoet gezien.

De meiden, die uitblinken in doorzettingsvermogen, zouden het D4 wederom lastig kunnen maken, zolang D4 niet de volledige 60 minuten bij de les zou blijven. Na goede instructies tijdens de laatste trainingen en in de voorbespreking ging D4 fris en energiek van start. De combinaties op het middenveld liepen vlotjes, waardoor ARC vanaf het begin redelijk onder druk kwam te staan. Regelmatig werd linksbuiten Coen gezocht, die na een actie met een voorzet Imad in stelling probeerde te brengen. Ook werden Imad en Edwin wel eens diep gestuurd. Maar in veel gevallen wisten de langbenige verdedigers met professionele slidings het gevaar op tijd te elimineren.

ARC wist daar weinig tegenover te stellen. In de eerste helft hoefde Maks maar 1 x keer serieus in actie te komen. D4 bleef de bovenliggende partij, waarbij de hele verdediging en middenveld veel ballen terug veroverde en via Aron, Soufian en Hidde de aanvallers weer in stelling bracht. Een inzet van Imad werd door de keepster uit het doel geranseld en Edwin kreeg ook nog een levensgrote kans, na een voorzet van Coen, maar moest de bal met zijn verkeerde been raken en dat liep helaas slecht af.

Zo werd een dubbelblanke ruststand bereikt. Gezien de onverzettelijkheid van de ARC-meiden, was het nog geen gelopen koers, ook al was ARC nog nauwelijks gevaarlijk geweest. Alles viel of stond met hoe D4 uit de kleedkamers zou komen.

In de tweede helft startte ARC met enkele wissels, maar dat veranderde nauwelijks iets het spelbeeld. D4 bleef aandringen en had enkele grote kansen. O.a. Jan kwam enkele keren alleen voor de keeper, maar was onnauwkeurig in de afronding.

Toch bleef D4 goed bij de les. De duels waren soms hard, maar fair en er werd niet kleinzerig gedaan. Met name Aron had het soms, in sportieve zin, aan de stok met de aanvoerder. Vanaf rechts via Jan en vanaf links via Hidde werden er regelmatig combinaties opgezet, die voor gevaar zorgden, maar de eindpass ontbrak steeds. Een kwartier voor tijd werd dan toch de ban gebroken. Soufian trok van rechts naar de kop van het strafschopgebied en wist Coen met een steekpas weg te sturen. Coen was niet zelfzuchtig, trok de bal voor en -wie anders dan- Imad wist de bal onderkant lat (het publiek wil ook wat, tenslotte) in het doel te werken.

Veel tijd voor grote vreugde was er niet, want ARC D9 geeft niet gauw op, dus de jongens bleven goed bij de les. Enkele minuten na de 1-0 kreeg D4 flinke hulp van de grensrechter van ARC, toen Soufian Imad in buitenspelpositie wegstuurde. Tot grote ontzetting van de ARC-supporters vlagde de ARC-grensrechter niet (zelfs de Schoonhovense moeders zagen dat het buitenspel was J!), dus liet scheidsrechter van den Berg het spel doorgaan en gooide Imad de wedstrijd in het slot (2-0).

Daarmee was de wedstrijd gespeeld; ARC had nog een kleine tegenstoot, maar zoals in alle voorgaande pogingen, strandde ook deze aanval in de Schoonhovense verdediging. In de slotminuut kopte Melvin uit een hoekschop van Imad de bal binnen. Zo eindigde de wedstrijd tussen de nummer 2 en de nummer 3 in 3-0. Het was een buitengewoon aantrekkelijke wedstrijd waarin D4 met veel elan en doorzettingsvermogen tot het einde van de wedstrijd voor de punten bleef strijden. Een teamprestatie van jewelste!