D4 legt RVC over de knie

RVC '33 D3

D-Pupillen, D4, 7e klasse 05

21 januari 2012 9:45

Op zaterdag 21 januari 2012 moest onze trots het opnemen tegen RVC '33 D3. Deze ploeg uit Reeuwijk-Dorp stond op de 8ste plaats. Naar de ranglijst kijkend, een tegenstander die te verslaan was. Zonder de vaste waarden Edwin, Ziggy en Patriek, maar met invaller Lucas Nipius uit de D6, begonnen we met de wind in de rug aan de wedstrijd.

RVC '33 bleek een stugge ploeg te zijn met twee grote stugge verdedigers. Pas na 10 minuten begonnen we wat kansjes te krijgen. Toch viel de 1-0 nog vrij onverwacht. Soufian scoorde een mooi doelpunt van het 16 meter gebied.
Hierna kregen we wat meer vrijheid. Tweemaal zorgde Jan ervoor dat de bal keurig werd voorgegeven, wat kansen voor Lucas en Imad opleverde. Helaas werden deze ballen net naast en over geschoten. Coen kwam ook nog door een snelle sprint alleen voor de keeper, maar werd onderuitgehaald door de keeper. Dit leverde hem een pijnlijke knie op en een blessure behandeling langs de zijlijn.

Na de rust hadden we het de eerste 5 minuten zwaar. RVC '33 had nu meewind en had wat goed te maken. Maar niet voor niks hebben we de beste verdediging van onze poule. Door goed verdedigend werk van Boris, Stefano, Mark Willem en Melvin, werden de aanvallen goed afgebroken. Hierdoor konden de buitenspelers, Hidde en Jan de aanvallers Imad en Coen goed bedienen. Door deze snelle uitvallen liepen Coen en Imad de grote en sterke verdedigers “zoek”. Imad kon uit deze situaties 2x scoren.

RVC '33 zag het niet meer zitten en na een mooie actie van Aron werd de laatste aanval voorbereid. In deze aanval werden alle aanvallers en middenvelders betrokken, waarna Soufian zijn tweede goal kon binnentikken.

Er is veel inzet en strijd geleverd in de 2de helft. Dit compliment hebben de spelers gehad van Frank en mij. Nu op naar de wedstrijd tegen Rohda '76 D3.