D4 wint geflatteerd van Rohda

Assist: Jan Meijer

D-Pupillen, D4, 7e klasse 05

28 januari 2012 10:35

In de jacht op koploper UNIO D3 moest D4 jl zaterdag aantreden tegen middenmoter Rohda D3. D4 zette al snel de toon door de aanval te kiezen, maar de keeper van de tegenstander wist aanvankelijk alle inzetten vakkundig te keren. Maar bij de eerste-de-beste hoekschop van Imad, kopte Melvin, die bij de eerste paal opdook, de bal in de verre hoek. Een verbouwereerd Rohda was even de weg kwijt, waardoor het al snel 0-2 werd. De inzet van Hidde werd in eerste instantie nog wel gekeerd door de keeper, maar in de rebound wist Hidde de bal toch nog in de bovenhoek te krullen. Daarna werd D4 wat slordig. Er werden veel mogelijkheden gecreëerd, maar de afwerking schoot nogal eens tekort. Dat gaf Rohda wat meer zelfvertrouwen, waardoor ook zij de aanval gingen zoeken. Veel doelrijpe kansen leverde dat niet op, maar de verdediging moest wel handelend optreden. Eén minuut na rust leek de wedstrijd gespeeld, want Imad wist bijna direct vanaf de aftrap de rebound van zijn inzet op de paal doeltreffend af te ronden. Maar weer wist Rohda terug te komen, want D4 werd opnieuw wat gemakzuchtig en ging mee in het rommelige spel van Rohda. Hierdoor kwam D4 wat meer onder druk en wist Rohda een aantal kansen te creëren.

Bij de 3e inzet was het raak. De uitgekomen Maks werd met een schuiver in de lange hoek gepasseerd. Rohda “rook bloed” en gooide alles op de aanval, maar door goed verdedigend optreden van Patriek, Melvin en Stefano, bleef het langere tijd 1-3. Nadat Stefano met een machtige sliding (zie foto) een grote doelkans had verijdeld, besliste Soufian in de tegenaanval de wedstrijd (zie foto): 1-4.

Daarmee was het verzet van Rohda gebroken en scoorden de Schoonhovenaren in de laatste minuten nog 2x: Ziggy (zijn eerste competitiedoelpunt van het seizoen) en Coen gaven de einduitslag een geflatteerd beeld.