Zaterdag 2 start goed na de winterstop

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

21 januari 2012 12:45

Rietveld, B.

Het tweede selectieteam is na de winterstop goed begonnen aan het competitievervolg. In een goede wedstrijd werd het uiteindelijk 6-0 tegen Jodan Boys.

Voor aanvang van de wedstrijd moest Osin Peltenburg bij de warming-up door een zweepslag in de kuit vervangen worden voor Robert Eisema. In de brede selectie zijn toch al de nodige blessures en moeten de selectieteams toch steeds weer kijken wie er kunnen spelen en waar deze gepositioneerd worden. Gelukkig is de groep groot en kon Schoonhoven 2 beschikken over goede spelers uit de selectie van teams 1, 2 en 3.

In het begin van de wedstrijd was het voor Schoonhoven bij balbezit nog zoeken naar de juiste manier van opbouwen en zoeken naar de medespelers. Jodan Boys speelde compact en probeerde via de backs hun sterke en balvaste spits te bereiken. Bij Schoonhoven stond het storende en verdedigende concept direct goed en kon Jodan Boys maar sporadisch hun spits aan het werk zetten. Bij balbezit van Jodan Boys waren de verdedigers uitermate scherp en werd er gedurende de wedstrijd veelal vooruit verdedigd. Na het veroveren van de bal werd snel de aanval gezocht maar werden de ruimtes niet goed benut. Schoonhoven zocht teveel het centrum en wilde daar de winst proberen te halen. Het lukte over het algemeen door de individuele kwaliteiten maar zo kwam Schoonhoven niet toe aan het spel waar wij zo op hadden getraind. In de 17e minuut was het een mooie aanval die bij Hidde terecht kwam en die na een slinkse beweging zijn tegenstander over het linkerbeen passeerde. Hierna gaf hij een steekbal op de weglopende Kenneth die met een sublieme stift de keeper verschalkte. De 1-0 was een feit.

Vanaf ongeveer de 30e minuut kwam Schoonhoven 2 in zijn spel en werd er opbouwend gespeeld zoals wij van tevoren hadden afgesproken. Hierdoor kwam met name Robert Spruit goed in zijn spel en kon hij samen met Erik Hartvelt veel aangespeeld worden. Zo werd ook de inleiding voor het 2e doelpunt ingeluid en speelde Robert Spruit Hidde van As vrij die netjes de 2-0 noteerde. In de rust werd besproken om het spel te blijven hanteren omdat er nu met een felle tegenwind gespeeld moest worden. De verwachting dat Jodan Boys volop de aanval wilde gaan spelen kwam ook uit maar door goed samenwerken werd het opbouwende spel van Jodan Boys snel teniet gedaan. Het opbouwende spel van Schoonhoven kwam er vanaf het begin van de 2e helft goed uit en Dani?l behield in alle opzichten zijn rust. Het was goed om te zien dat enkele mogelijkheden van Jodan Boys door verdediging en keeper zeer goed gepareerd werden.

Via combinatiespel, de bal snel te verplaatsen en medespelers vrij te zetten kwamen er achter elkaar mogelijkheden voor Schoonhoven. Met wind tegen werden er van achteruit goede aanvallen opgezet en zo werd met snel spel Kenneth bereikt die ineens op Wiebe kaatste. Wiebe haalde verwoestend uit en scoorde de 3-0 in de 50e minuut. Na de aftrap ging Schoonhoven direct verder en kreeg het een hoekschop. Robert Spruit voorzag wederom Wiebe die de tijd had om de bal aan te nemen en wederom de bal tussen de palen schoot. Het elkaar coachen werd beloond. Schoonhoven wisselde hierna tweemaal en brachten eerst Youri Bleijenberg voor Steven de Jong. Steven kreeg een wissel uit voorzorg en Robert Eisema mocht zijn spelinzicht etaleren vanaf het middenveld. Youri kwam in de verdediging erbij en zo hadden wij wederom een verdediging waar de lengte met wat centimeters in het gemiddelde was toegenomen. 10 minuten voor tijd kreeg Wiebe een publiekswissel en mocht Sergio Jongbloed debuteren in het 2e elftal. Na een lange tijd geblesseerd te zijn geweest kon hij weer minuten gaan maken.

In tegenstelling tot de verdediging werd de aanval in lengte gekort maar leek het of Schoonhoven een nieuwe Messi had gevonden en opgenomen in het 2e elftal. In de 83e minuut vergrootte Schoonhoven de score via Erik Hartvelt tot 5-0 nadat een afvallende bal door hem goed geraakt werd en tussen de 3 witte palen verdween. In de 87e minuut scoorde Corneille de 6-0 en voorzag hij op aangeven van Robert Spruit een kroon op zijn werk. Robert Spruit was goed voor 3 assists maar kon zelf op een opgelegde kans niet verzilveren. Schoonhoven 2 zette weer eens een teamprestatie neer waarbij iedere speler hele goede dingen heeft laten zien onder toeziend oog van het elftal geblesseerde spelers, technische-, medische- en tactische staf en publiek.

Opstelling zaterdag 2 Daniel Mores, Rob Arbeider, Corneille de Weerd Bel, Arco Schilt, Robert Eisema, Erik Hartvelt, Robert Spruit, Wiebe Zwijnenburg (Sergio Jongbloed), Steven de Jong (Youri Bleijenberg), Hidde van As, Kenneth Wijngaarden.