A1 blijft in race voor het kampioenschap

Nieuwerkerk A4

A-Junioren, A1, 4e klasse 06

14 januari 2012 12:45

Zaterdag mochten we onder een stralend zonnetje weer aftrappen na de winterstop. Onze tegenstander was Nieuwerkerk A4 welke we al uit verslagen hadden, waarbij we ook delen van de wedstrijd met 10 man moesten spelen, dus onze verwachtingen waren hoog gespannen.

We kwamen wat sloom uit de startblokken en de bal bleef veelal op het middenveld hangen. Toch wist Mick Louwerens in de 6e minuut bijna te scoren echter een goede reflex van de doelman voorkwam dat. Twee minuten later kregen we een vrije trap welke goed werd genomen door Kevin maar helaas wisten we de bal niet in het doel te werken.

In de 33e minuut werd dan toch de ban gebroken en zorgde Sjoerd Verlegh voor de 1-0. Het spel bleef op en neer gaan en wij gebruikten te vaak de lange bal naar voren welke relatief gemakkelijk door Nieuwerkerk werd opgevangen, de linkerkant werd bijna geheel over het hoofd gezien. Uiteindelijk werd het in de 44e minuut dan toch nog 2-0 door een doelpunt van Jesse van Dam op aangeven van Rob van Woerkom.

Buiten ons matige spel werd de eerste helft ontsiert door een smerige overtreding van achteren op Youssef, waarbij de betreffende speler goed wegkwam met geel, dit was dezelfde speler die in de uitwedstrijd met enkele gemene overtredingen ervoor zorgde dat Mathijs het veld moest verlaten en we met 10 man verder moesten.

Na goed overleg in de rust begonnen we de tweede helft beter, wat gelijk zorgde voor druk op het doel van Nieuwerkerk. Helaas kreeg Giovanni al na 3 minuten een gele kaart van de goed fluitende de Vries voor aanmerkingen na een vermeende overtreding. Ons spel was nu korter en verzorgder en in de 55e minuut maakte Rob van Woerkom na goed doorgaan de 3-0. Nog geen 2 minuten later was het Robin Vrieselaar die voor de 4-0 tekende na een schot van buiten de 16 meter.

We bleven het doel bestormen maar de bal wilde er simpelweg niet in. In de 65e minuut kreeg Jesse van Dam op een gelukkige manier de bal van een tegenstander en wist daarmee zijn 2e doelpunt (en dus de 5-0) te maken. In de 70e minuut kwam onder applaus Christiaan de Graaf voor het eerst weer in het veld na maanden geblesseerd te zijn geweest, enkele minuten na zijn rentree kreeg hij nog de kans op de 6-0 maar dit werd door de keeper verijdeld.

De druk liep in de laatste minuten nog verder op maar we wisten de bal er niet in te krijgen. Hierbij moet wel gezegd worden dat Nieuwerkerk nog een niet te missen kans kreeg maar door geklungel van de speler liep dit voor ons met een sisser af. Na een matige 1e en een goede 2e helft hebben we met 5-0 gewonnen en blijven we in de race voor het kampioenschap.