A1 boekt 4-2 overwinning op Bergambacht

Bergambacht A2

A-Junioren, A1, 4e klasse 06

21 januari 2012 15:00

Om 15:00 uur trapten we af voor de derby in en tegen Bergambacht.Vooraf werd met vertrouwen naar de wedstrijd toegeleefd en we waren gebrand op een overwinning, hoewel Bergambacht uit altijd apart blijft.

We begonnen met vertrouwen en tegenwind.Bergambacht begon sterk maar na 5 minuten was er een goede kans voor Rob van Woerkom maar die ging net mis.Het team van Bergambacht werd sterker en domineerde het spel wat resulteerde in de 1-0 na 17 minuten na slecht verdedigen, Moid redde in eerste instantie maar de bal kwam voor de voeten van een tegenstander en de 1-0 was een feit.Bergambacht bleef druk zetten en had het beste van het spel, wij kwamen maar niet onder de druk vandaan, met name hun rechtsbuiten zorgde voor veel dreiging.In de 30e minuut hadden we eindelijk een goede dreigende aanval waarbij Robin Vrieselaar net over schoot.

Bergambacht zette hun sterke spel voort en in de 35e minuut wisten zij onze verdediging geheel uit elkaar te spelen en scoorden zij de 2-0, waarbij Moid kansloos was.Zes minuten later wist Robin goed door te breken maar Youssef had zijn vizier niet op scherp staan en miste helaas een goede kans op de 2-1.In de 40e minuut blies de scheidsrechter geheel onverwachts af voor de rust, na uitleg aan de scheidsrechter dat we toch echt 2x 45 minuten spelen beloofde hij de tweede helft wat extra tijd bij te tellen.Na een goed gesprek in de rust en wat kleine aanpassingen startten we de 2e helft met de intentie om een en ander recht te zetten.

We gingen goed van start en kregen meer grip op de wedstrijd, hoewel er nog wel wat fanatisme bij ons ontbrak.In de 65e minuut schoot Youssef na een goede aanval de bal recht in de handen van de keeper, zijn vizier stond nog steeds niet scherp.Doordat Bart op de sterke rechtsbuiten van Bergambacht was gezet bleef de dreiging van Bergambacht tot een minimum beperkt maar konden we nog steeds geen vuist maken.In de 70e minuut was het eindelijk Youssef die op aangeven van Robin de 2-1 maakte.

Vanaf dat moment kwam er weer geloof en pit in ons elftal en werd er volop druk gezet.In de 80e minuut kwamen we gelijk door een prachtige vrije trap van Robin die van zo’n 25 meter de keeper kansloos liet.Vanaf dat moment belegerden we het doel van Bergambacht en werd iedereen zeer fanatiek.In de 82e minuut was het weer Youssef, wiens vizier nu een stuk beter stond afgesteld, die op aangeven van Robin de 2-3 aantekende.Wat ons betreft mocht de scheidsrechter na 45 minuten afblazen maar hij hield zijn woord en liet gewoon doorspelen.

Bergambacht gaf in de laatste minuten nog alles wat ze hadden om een gelijkspel te kunnen forceren.Echter in de 95e minuut kregen wij nog een terechte penalty toegewezen waar Rob van Woerkom dankbaar gebruik van maakte door de 2-4 binnen te schieten.Doordat Olympia verloren heeft staan we nu gedeeld 2e met Olympia welke a.s. zaterdag bij ons op bezoek komt wat dus een spannende wedstrijd beloofd te worden