Schoonhoven A1 verslaat Olympia A3 met 6-1

Olympia A3

A-Junioren, A1, 4e klasse 06

28 januari 2012 12:45

Afgelopen zaterdag werd er om 12:45 afgetrapt tegen Olympia A3 met op het spel de 2e plaats.De wedstrijd begon voortvarend en beide teams waren goed tegen elkaar opgewassen.Moid moest enkele goede reddingen verrichten om de nul te houden en aan de andere kant waren er ook kansen voor ons.

In de 16e minuut was het zowaar Jelle Zwijnenburg die op een geniaal hakje van Rob van Woerkom de score opende en de 1-0 liet aantekenen.Nog geen minuut later was het weer Jelle die net overschoot op aangeven van Rob van Woerkom.Het spel bleef op en neer gaan en in de 20e minuut werd er gefloten voor buitenspel voor Olympia waarop een speler van Olympia uit zijn bol ging tegen de scheidsrechter en terecht met rood het veld af werd gestuurd. Dit was jammer voor Olympia maar maakte het voor ons wel iets gemakkelijker, wij verhoogden de druk en Giovanni liep van achterlijn naar achterlijn maar het duurde voordat er een goal kwam.

In de 26e minuut schoot Youssef weer vrij over, de problemen met zijn vizier zijn nog niet helemaal over.In de 27e minuut was het wederom Jelle die na veel druk van onze kant de 2-0 inschoot.Enkele minuten later was het Kevin die net naast schoot en Victor raakte de lat waarna Jelle bijna alsnog met het hoofd wist te scoren.Met een verdiende 2-0 gingen we de rust in.Na rust was het eenrichtingsverkeer richting doel van Olympia.In de 50e minuut kregen we een vrije trap en die werd door Jelle panklaar op het hoofd van Mick Louwerens gelegd waardoor de 3-0 kon worden opgetekend.Dit werd al met al de wedstrijd van Jelle.

In de 60e minuut werd er een vrije trap toegekend aan Olympia na een overtreding van Bart op de rand van de 16 meter.De vrije trap werd goed genomen en Moid was kansloos en met 3-1 kwam Olympia weer een beetje terug in de wedstrijd.Vervolgens kregen zij enkele goede kansen maar Moid stond paraat en voorkwam een tegen doelpunt.In de 65e minuut scoorde Mick uit de rebound van de lat na een mooie beweging van Sjoerd Verlegh.Drie minuten later was Mick er weer als de kippen bij na een schot van Robin Vrieselaar en stond het 5-1.

Vele kansen volgden nog en in de 72e minuut scoorde Jesse de 6-1 op aangeven van Mick die daarmee een groot aandeel had in de overwinning.In de 85e minuut kreeg Mick het voor elkaar om de bal, op aangeven van Sjoerd, naast het lege doel van Olympia te lopen tot grote hilariteit van iedereen en vooral van Sjoerd.Maar 1 minuut later gebeurde exact het omgekeerde, Sjoerd liep nu de bal naast het doel op aangeven van Mick.

Na 90 minuten floot de scheidsrechter af en staan we 3 punten los van Olympia op de 2e plaats maar nog steeds 3 punten achter Jodan Boys.