C1 maakt twee doelpunten te weinig

ARC C3

C-Junioren, C1, 2e klasse 03

19 november 2011 12:15

C1 won "maar" met 0-5. De kansen om er nog twee te scoren waren er wel, maar vaak zat de goed keepende doelman van ARC in de weg en zodoende dus geen zevenklapper en dus geen gratis drankje van de supportersvereniging voor Schoonhoven C1, maar wel 3 punten en dat is toch het belangrijkste!

Wij kwamen te laat aan omdat de TomTom ons in Alphen een straat instuurde waar we door paaltjes niet verder konden en Tommie daarna helemaal de weg kwijt was. Op eigen instinct, of om eerlijk te zijn Arco´s instinct kwamen we toch op het parkeerterrein van Alphen terecht. Echter daarvandaan was het ook nog een stukje lopen en tussen de bosjes aan de zijkant van het veld door zagen we Jelle een corner nemen die geen gevaar opleverde.
 Toen we om de bosjes heen gelopen waren zagen we de nummer 12 van ARC C3 kermend op de grond liggen. We vernamen dat Jelle, niet opzettelijk, op zijn knie terecht was gekomen en hij had erge pijn. Er werd zelfs gesproken over misschien wel een breuk. De wedstrijd lag daarom een tijd lang stil. Aanvoerder Julian was zo slim om de ballen aan de zijlijn te halen zodat er wat rondgespeeld kon worden. ARC had geen wissels, maar gelukkig vonden ze iemand uit een ander team bereid om in te vallen en kon de wedstrijd hervat worden nadat nummer 12 voorzichtig buiten de lijnen was neergelegd.
Om tien voor 1, toen de teams zonder blessuretijd eigenlijk al in de kleedkamer had moeten zitten, maakte, de deze wedstrijd zeer goed spelende, Amine het 1e doelpunt voor Schoonhoven.
Robbin viel geblesseerd uit en Giorgio nam zijn plaats in.
Net toen de keeper van ARC een achterbal wilde nemen werd er aan de scheidsrechter gevraagd om de wedstrijd nogmaals stil te leggen, zodat een auto het veld op kon rijden om de nummer 12, die nog steeds langs de lijn lag, in te laden en naar ik aanneem naar het ziekenhuis te brengen. Uiteraard werd dit goed gevonden.
Zes minuten voor het einde van de 1e helft was het weer Amine die de bal, als ik het goed zag, via Gido kreeg en de 0-2 op zijn naam zette. Eén minuutje later ongeveer gaf Shahram via een prachtige lob de bal aan Julian die met zijn nieuwe wondersloffen de 0-3 binnenschoot.

Na de rust gingen Gido en Remco eruit en kwamen Tom en Jorn erin.
De goed spelende Julian had de aanvoerdersband overgedragen aan Giorgio en Giorgio was het die bij de 2e van drie corners die Schoonhoven achter elkaar mocht nemen de bal er bijna mooi inkopte. De keeper zat er echter goed tussen.
Vijftien minuten in de 2e helft was het Gerwin die zijn 1e competitie doelpunt maakte, ik stond net niet op te letten, maar ik hoorde dat het een mooi hoog schot van afstand was, die over de keeper heen ging. Nadat Julian eruit was gegaan en Gido nogmaals het veld inkwam werd Amine onderuitgehaald niet erg ver vanaf de 16 meter. Meestal neemt Jelle de vrije trappen, maar Amine nam hem zelf. Zijn schot eindigde in de muur, maar kwam daarna voor de voeten van Shahram terecht, die niet aarzelde en 0-5 op het scorebord zette. Kort daarna kregen Shahram en Amine hun publiekswissel en kwamen Remco en Robbin, die bijgekomen was van zijn blessure eerder in de wedstrijd, er nog even in. Dit was niet de laatste wissel, want Jorn viel nog uit en Shahram mocht nog even zijn kunsten laten zien.
Schoonhoven was duidelijk de betere ploeg er werd goed samengespeeld door het hele team en ARC is niet echt gevaarlijk geweest. Misschien waren ze ook wat aangeslagen door de blessure van hun teamgenoot, waar het hopelijk goed mee gaat.

Volgende week lekker kicken tegen de Kickers! Dat is een woordspeling die ze vast wel vaker hebben gehoord…