Laatste 3 punten blijven in Schoonhoven

C-Junioren, C1, 2e klasse 03

10 december 2011 11:15

H.v.Waas

De laatste competitiematch van dit jaar werd vandaag thuis gespeeld. De nummer vijf, Schoonhoven C1 (met 8 punten), tegen de nummer zes, Alphen C1 (met 6 punten). Er moest gewonnen worden om de 5e plaats te behouden.

Na 4 minuten spelen moest er al gebruik worden gemaakt van één van de reserve spelers, Amine, Daniel en Jelle. Remco moest, na goed verdedigend werk, geblesseerd het veld verlaten en Jelle nam zijn plek in. Vier minuten later mocht Jelle een vrije trap nemen op, naar Arco´s schatting, ongeveer 40m van het doel. Zijn schot was hard, maar de Alphense keeper redde knap, echter in de rebound kwam de bal bij Giorgio terecht, die op de paal schoot. In de scrimmage die daarop volgde zag Shahram zijn kans en kopte de 1-0 binnen.
Ondanks dit doelpunt werd er door Schoonhoven in deze helft rommelig gespeeld, werd er veel balverlies geleden en kwamen passes niet aan. Ook Amine, die in minuut 22 de plaats van Mijke innam kon hierin niet veel verandering brengen. Vier minuten later moest scheidsrechter van Waas weer het spel stil leggen voor een blessure. Deze keer was het Tom die op de grond lag. Na behandeling bleef hij nog een minuutje in het veld, maar moest daarna toch gewisseld worden. Mijke nam zijn plaats in.
In de blessuretijd van de 1e helft, die vier minuten duurde, kreeg Gido nog een kans tot scoren, maar die ging net naast.

Het was lekker fris weer, dus tijd voor hot choco in de rust!

In helft nummer twee had Daniel zijn Flex trainingspak in de kleedkamer gelaten en kwam hij erin, ik dacht voor Gerwin, maar weet dat niet zeker… en had Julian een enthousiaste supporter erbij gekregen. Het was de twee en een halfjarige Luc, die vanaf de zijlijn “Julian, Julian, Julian” stond te roepen, wat erg leuk was om te zien! Dat vond Julian ook, want hij liep te glimlachen.
Na ongeveer 10 minuten spelen kreeg Giorgio een grote kans op 2-0. Zijn schot was jammer genoeg echter te zacht en te recht op de keeper op doel te treffen. Ook een afstandschot van Julian trof geen doel. Echter in de 53e minuut, speelde een Alphenaar “onze” Robbin precies in de voeten aan en kon pa Tristan vanaf het derde veld gejuich op het eerste veld horen omdat zijn zoon de 2-0 mooi binnen had geschoten. Tien minuutjes later kwamen de in de 1e helft uitgevallen Remco en Tom het veld in voor Mijke en Robbin. Tom zorgde gelijk voor gevaar voorin toen hij vanaf de rechterkant de bal voor het doel gaf. Helaas kreeg Gido het weer niet voor elkaar de bal binnen te tikken. Wat wel even gezegd mag worden over Gido is, dat hij één van de weinige was vandaag die bijna geen balverlies leed en een doelpunt was hem van harte gegund geweest! Alphen werd op hun beurt ook enkele malen zeer gevaarlijk , maar Jaysey, met zijn splinternieuwe, bloeddure keeperhandschoenen, keepte uitstekend en hield zijn doel netjes schoon. Doordat Jaysey Alphen belette te scoren, kon Schoonhoven dat wel doen en het was Shahram die dat in de 66 minuut deed en hij plaatste zichzelf met dit doelpunt aan kop van de topscorerslijst van C1.
Amine, wiens broer langs de lijn “solo Amine!” riep, nam een superrush naar voren, maar zag zijn inzet via de paal achter gaan. Een Alphenaar had de bal ook nog aangeraakt, dus mocht Schoonhoven een corner nemen en dat leverde bijna een doelpunt op, dat wil zeggen een eigen doelpunt van Alphen! Gelukkig voor hen kwam de bal via de lat weer het veld in en leverde verder geen gevaar op.
Een paar seconden voor het einde van de tweede helft, die qua schoonheid niet veel beter was dan de 1e helft, speelde Remco van achterin Tom aan, die voorin stond, deze speelde op zijn beurt Giorgio aan, die goed kapte en draaide en de eindstand bepaalde op 4-0 en zo blijven de laatste drie punten van dit jaar in Schoonhoven.

Nu voorlopig even rust en op 14 januari laat in de middag weer aan de bak tegen het sterke Woerden.