Winst in 1e competitieduel C1

SJZ C1

C-Junioren, C1, 2e klasse 03

29 oktober 2011 11:00

Via via en in een razend tempo reden we naar Zoeterwoude zonder Rogier, die ziek was. We werden hartelijk welkom geheten door SJZ via het welkomstbord, waar zelfs onze wedstrijd op stond aangegeven!

In de auto werd er door de jongens nog gezegd dat ze niet dachten dat er kunstgras zou zijn in dit "dorp", maar ze hadden het mooi mis! Alleen de kleur leek wat af te wijken, het was namelijk bijna helemaal zwart, zoveel korrels lagen erop. Als ik het goed begrepen heb hadden ze het de dag ervoor ingestrooid, maar vergeten weg te blazen?

Het was niet zo zonnig als de dag ervoor, maar de temperatuur was goed, echter dat vond de aanvoerder van SJZ niet en kwam met tot over zijn knieën opgetrokken kousen en handschoenen aan het veld op.

In de 1e minuten van de wedstrijd moest Schoonhoven er nog even in komen en een loeihard schot van een SJV speler eindigde, gelukkig, op de lat in de 9e minuut. Dat kan ik ook dacht Julian, maar zijn schot trof niet de lat, maar de paal.
Tom, Maaike en Robbin zaten in de dug-out en wie stond daar ineens naast? Rogier! Hij had zijn warme bed verlaten om toch even bij C1 te komen kijken, dat is nog eens karakter tonen! Gelukkig maar, want anders had hij de vrije trap van Jelle gemist, die vanaf (volgens Marcel) 30 meter afstand in één keer snoeihard op de lat schoot. Vijf minuten later, in de 33ste minuut, was het SJZ dat scoorde. Balen, zo vlak voor rust, maar nog net voordat het eindsignaal van de 1e helft klonk, kwam Jelle vanaf de linkerkant opzetten en gaf de bal voor. Hoe het toen precies ging zag ik niet, maar ik zag in ieder geval Gido de bal kappen en toen kwam hij bij Shahram terecht die de rustand nog gauw even op 1-1 zette.

In de 2e helft namen Giorgio, Gerwin en Remco plaats op de bank en had Henk nog steeds de vlag in zijn handen. Het betere spel van Schoonhoven dat al ingezet was in de 1e helft zette zich de 2e helft voort en al na 10 minuten kon Shahram tekenen voor de 1-2. Na goed doorzetten van Robbin, tegen zijn grotere tegenstander, kreeg Shah, zoals de jongens hem noemen, de bal en schoot hem, via de handen van de keeper die niet goed achter de bal stond, binnen. SJZ kreeg nog een grote kans, na een foutje achterin, maar het schot ging net over. Wat in de wedstrijd tegen Stedoco al te zien was, zag het publiek ook deze keer, veel beter samenspel en een prima inzet en daardoor werden er kansen gecreëerd. Zo kwam Gido in een scoringspositie nadat hij, na de rush en het schot van Julian, de bal via de handen van de keeper voor zich kreeg, helaas ging de bal naast. De goed spelende Amine zag zijn kans op scoren in de kiem gesmoord door een duwtje van de verdediger van SJZ in het strafschopgebied. Het was het erg spannend, want SJZ was erop gebrand gelijk te maken.In de blessure tijd echter werd de winst door Julian veilig gesteld. Na goed doorlopen maakte hij zelf de 1 - 3. Het was erg leuk om te zien dat het hele team, (ze kwamen er zelfs voor van de bank!), het doelpunt samen vierden. Tja, samen sta je sterk!
Nadat SJZ ons, weer via het bord, bedankt voor ons bezoek, gingen we met de hond en 3 punten in de achterbak weer richting Schoonhoven. Een videootje van o.a. één van de doelpunten volgt nog.