Betere spel C1 levert deze week wel wat op!

Schoonhoven JO15-1

SJZ C1

Shahram Omary (intikker)

C-Junioren, C1, 2e klasse 03

7 april 2012 11:00

Reijnst, J.W. van der

Goede vrijdag was voor keeper Jaysey zo goed niet, want hij blesseerde zich tijdens een potje voetballen met een aantal jongens en het was niet zeker of hij mee kon doen. Tijdens de warming op bleek het inderdaad niet te gaan. Gelukkig was C2 keeper Coen als stand-by opgeroepen en kon hij meedoen. Jaysey zou gaan vlaggen, maar KNVB scheidsrechter J.W.v.d.Reijnst vond dit niet goed. Je moet namelijk 15 jaar zijn om te mogen vlaggen bij de C-tjes. Regels zijn regels!

In de uitwedstrijd werd met 1-3 gewonnen van SJZ, maar inmiddels stonden ze één plaats boven Schoonhoven met één punt meer, maar met één wedstrijd minder gespeeld. Aan de bak dus!
Robbin, Amine en Gerwin begonnen naast Roger op de groene plastic tuinbank.
Robbin, Roger, Amine en Gerwin op de bank
Het betere spel van vorige week, dat toen niets opleverde zette zich vandaag voort. Schoonhoven oogde vanaf het begin sterk en gedreven en er werd uitstekend samengespeeld, (prettige opstelling voor het team?) vooral tussen Shahram en Julian en dat leverde al in de 8e minuut een voorsprong voor Schoonhoven op. Julian kwam aan de rechterkant opzetten, gaf de bal voor en Shahram tikte hem in. Ook opvallend was dat er goed met elkaar werd gecommuniceerd. In de 14e minuut kreeg SJZ een kans tot scoren, maar het harde schot op doel ging over. Twee minuten later kwam Julian weer via de rechterkant opzetten en gaf de bal, al vallend, wederom aan Shahram, maar net als bij SJZ ging zijn harde schoot ook over.
In de 19 minuut kreeg SJZ hun 1e corner en het is dat er niemand van de groen/witten scherp stond, want de bal rolde klaar voor het inschieten voor het doel langs.
Vijf minuten later was Schoonhoven weer aan zet, Shahram speelde Julian aan en die gaf de bal voor, waar Daniel, die ook goed speelde, klaar stond. Hij schoot op doel, maar een rug van een SJZ´er was spelbreker. De bal kwam toen bij Gido terecht, maar zijn schot op doel was net te zacht. In de 25ste minuut kwam Jaysey toch in actie en wel als “verzorger” met waterzak toen Tom geblesseerd raakte.
Na blessurebehandeling van Tom
In de 2e helft namen Jelle, Tom en Giorgio plaats op de bank.
Deze helft verliep in het begin nogal saai, er gebeurde niet veel wat het melden waard is. Dus Remco´s vader René, die zijn wekelijkse taak, boodschappen doen, aan het uitvoeren was, heeft niet veel gemist.
Later werd Gido gewisseld voor Giorgio en Jorn voor Jelle, maar de fut was eruit bij Schoonhoven.
SJZ was zelfs in de laatste 10 minuten wat beter en moest de Schoonhovense verdediging een aantal malen in actie komen, wat ze goed deden overigens. Toch kreeg Schoonhoven in blessuretijd nog een kans. Robbin speelde Giorgio aan en hij schoot op doel. De keeper wist de bal nog weg te werken, maar dat leverde een corner voor Schoonhoven op. Nadat deze was genomen was het hectisch in het drukke strafschopgebied van SJZ en leverde de corner dus niets op.

Scheidsrechter v.d.Reijnst, die een goede wedstrijd floot, beëindigde de wedstrijd bij een 1-0 eindstand voor Schoonhoven en hierdoor komt zij weer boven SJZ te staan met twee punten voorsprong. SJZ heeft echter nog een wedstrijd in te halen.

Volgende week alweer een thuiswedstrijd, tegen het momenteel op de 3e plaats verblijvende UNIO. De uitwedstrijd werd met 6-1 verloren door Schoonhoven, maar als er gewoon gespeeld wordt als in de 1e helft vandaag dan komt het zeker wel goed!