C1 neemt revanche op Nicolaas Boys

...

C-Junioren, C1, 2e klasse 03

3 maart 2012 13:00

Na vier weken niet gevoetbald te hebben kon C1 vandaag eindelijk weer de grasmat op. Ze deden dit in Nieuwveen bij Nicolaas Boys, een klein uurtje rijden. De thuiswedstrijd tegen dit in het groen/zwart spelende team werd verloren met 1-2, tijd voor revanche dus!

Er werd om 13:00 uur gespeeld en omdat wij nog niet gegeten hadden en wat tijd over hadden voor de wedstrijd begon, bezochten wij de bakker van Nieuwveen en moeten zeggen dat we heerlijk geluncht hebben!
Op het veld, waar de vliegtuigen regelmatig, onzichtbaar door de bewolking, overvlogen, had Rogier de vlag in zijn handen en zaten Jelle, Giorgio en Jorn op de reservebank. Was het in de thuiswedstrijd Nicolaas Boys die als 1e scoorden, nu was het vvSchoonhoven in de 9e minuut. Julian en Robbin zorgde, in samenwerking met de keepster van N.B., voor een corner. Shahram nam deze. Op de foto zie je de bal nog in de lucht hangen, maar even later verdwijnt hij via Amine´s hoofd in het doel!

Amine gaat de 0-1 erin koppen.

Het leek alsof er op de training geoefend was op corners, omdat de jongens zich heel anders opstelden als anders. Oefening baart kunst! Gelukkig kon, twee minuten later, Jaysey´s voet voorkomen dat de gelijkmaker er in ging.
In de 31 ste minuut kreeg Amine de bal in de buurt van de cornervlag en wilde de bal voor geven, de bal had echter zo´n effect dat hij er ineens in ging en er 0-2 op het scorebord stond.
Kort daarna, vlak voor rust, dachten we even dat we een herhaling zagen van de 1-0 die Toivonnen maakte, assist Mertens, op 26 februari in de wedstrijd PSV - Feyenoord, met nu Shahram als Toivonnen en Julian als Mertens.  De 0-3 werd door hen namelijk op bijna dezelfde wijze gemaakt!

In de tweede helft bleven Tom, Remco en Robbin aan de kant, waarvan de laatste de vlag overnam van Roger. Na een minuut of 7 kreeg Giorgio een enorme kans tot scoren, maar de keepster zat er goed tussen, echter kon ze niet voorkomen dat Gerwin in de rebound de 0-4 erin schoot. Schoonhoven speelde goed in het 1e deel van de 2e helft en moest  de snelle nummer 3 van Nicolaas Boys, Lars als ik het goed heb, vaak in actie komen om gevaar van Schoonhoven te voorkomen. Echter nadat in de 64e minuut Nicolaas Boys 1-4 maakte werd het spel rommeliger. Tom moest een heel eind lopen  om de vlag van Robbin over te nemen, zodat hij kon invallen voor Gerwin.  In de 68ste minuut mocht Amine, na een overtreding op hem, een vrij trap nemen een meter of vier vanaf de 16. De keepster tikte de bal echter knap met haar vingertoppen tegen de lat, maar in de rebound was het Robbin die de bal met zijn hoofd in het net wist te krijgen.
Van onze bronnen hoorden we dat er interesse is voor Robbin van de kant van Alphense Boys, (hun C1 speelt overigens in de 2e divisie A, vraag me niet hoe hoog dat is, maar dat klinkt het wel!). Vandaag zou er misschien iemand van deze club komen kijken, we hebben echter niemand kunnen spotten, maar wellicht stond hij (of zij) verdekt opgesteld! Wat wel zeker is, is dat hij a.s. maandag mee gaat trainen met hen.  Hartstikke leuk Robbin, succes en geniet ervan!
Wat de laatste minuten van de wedstrijd betreft valt alleen nog te vertellen dat Daniel eruit ging en Shahram er nog even in mocht.

Woensdag oefenen tegen BABcity en zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen Kickers C1 op het program.