A1 onderuit in competitie en bekertoernooi

DCV A2

A-Junioren, A1, 4e klasse 06

3 maart 2012 12:30

Op 3 maart moesten wij thuis aantreden tegen DCV A2 een van de 2 ploegen waarvan we
deze competitie tot nu toe hadden verloren. We hadden dus iets goed te maken en gingen gemotiveerd aan de slag.

Tot de 27e minuut ging het spel vrijwel op en neer maar was er wel sprake van slordigheid van onze kant, in de 27e minuut scoorde DCV via een uitbraak over links waarbij de speler wel heel gemakkelijk kon doorlopen en zodoende de 0-1 liet aantekenen. Twaalf minuten later kreeg Mick een vrije schietkans na een mooie doorbraak van Rob van Woerkom maar helaas schoot hij de bal hoog over.

De tweede helft begonnen we goed en na 8 minuten had Jesse een mooie kans, de vrije trap die daar op volgde ging helaas over. Wij kregen wel wat meer kansen maar de wedstrijd werd vaak stil gelegd door de scheidsrechter om vrij onduidelijke redenen, zo werd ook Sven voor 5 minuten naar de kant gestuurd voor een onduidelijk vergrijp. In de 30e minuut maakten wij de 1-1, Jesse was goed doorgelopen tot de achterlijn waarna hij de bal teruglegde en Mick het doelpunt kon maken.

Wij stonden reeds opgesteld voor de aftrap toen de scheids ineens besloot dat het op aangeven van de grensrechter toch buitenspel was en keurde het doelpunt alsnog af. Dit viel niet in goede aarde, zeker al gezien het mindere optreden van de scheids gedurende de wedstrijd, Moid liet zich teveel gaan tegen de scheids en moest terecht met rood het veld verlaten. Sven nam daarop zijn plek in en met 10 man werden we af en toe toch nog gevaarlijk maar de eindstand bleef tenslotte 0-1.

Na de wedstrijd kreeg ook Jesse nog rood door tijdens het terug lopen naar de kleedkamer de scheidsrechter te vertellen wat hij van hem vond, wat uiteraard niet hoort en ook deze domme rode kaart was terecht.

Bekerwedstrijd 7 maart
Woensdagavond moesten wij voor de beker tegen Ter Werve A2 spelen, zij moesten vanuit Den-Haag komen en waren wat vertraagd door het verkeer. Wij moesten reeds Moid en Jesse missen door hun rode kaart maar hadden voor Moid als stand in Patrick de Bondt uit de B2 die een leuke wedstrijd speelde.

Over de wedstrijd kan ik zeer kort zijn, we kregen voetballes en werden van de mat gespeeld in een zeer sportieve leuke wedstrijd. In de 76e minuut wist Sjoerd op aangeven van Youssef de eer te redden en werd de wedstrijd met 1-8 afgesloten en zit ons bekeravontuur er weer op.