Mat D4 gooit eigen glazen in.

UNIO D4

... (schot)

D-Pupillen, D4, 7e klasse 05

25 februari 2012 8:30

Hoewel Schoonhoven D4 al geruime tijd op 3 punten achterstand van leider UNIO D3 staat, had het met de terugwedstrijd nog in het vooruitzicht, alles in eigen hand. Maar na de inhaalwedstrijd tegen de nummer 8 in de competitie, UNIO D4, heeft Schoonhoven D4 het zich heel erg moeilijk gemaakt, als het gaat om de kampioensaspiraties.

In Oudewater werd er vooraf op gehamerd dat men moest waken voor onderschatting. De meeste wedstrijden werden tot dan toe met speels gemak gewonnen, dus het is dan moeilijk om scherp te blijven. Het begin van de wedstrijd was hoopgevend. Gewoontegetrouw trok Schoonhoven naar voren en creëerde via Imad en invaller Justin enige kansjes, maar de afronding was wat slordig. Toch merkten de toeschouwers al snel dat UNIO wel serieuze plannen had, deze morgen. Ook zij trokken ten strijde en in tegenstelling tot voorgaande wedstrijden, was  Schoonhoven niet in staat de Oudewaterse aanvallen in een vroeg stadium te elimineren. Regelmatig ontstonden er gevaarlijke situaties, die vaak ternauwernood goed afliepen. Daardoor sloop er nogal wat onzekerheid in de ploeg. Men “vond” elkaar niet meer; de combinaties liepen niet; kortom zeer onrustig spel zonder overleg.

Toch leek Schoonhoven zich er doorheen te vechten toen Imad door de verdediging slalomde en de bal in de verre hoek wist te schieten (0-1). Maar echt zelfverzekerder werden de Schoonhovenaren niet; UNIO bleef aandringen en Schoonhoven wist zich niet uit het dal te spelen. Dat werd nog eens verergerd toen de scheidsrechter Schoonhoven van een penalty beroofde door niet voor hands te fluiten. Direct in de tegenaanval wist UNIO middels een zgn zondagsschot de stand gelijk te trekken. De malaise was kompleet. Er lag een haast apathisch deken over het team, dat een onherkenbare wedstrijd speelde. Tot de rust wist UNIO nog de beste kansen om zeep te helpen.

In de rust werd er natuurlijk ingepraat op de jongens om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen, maar al snel bleek dat het die dag niet meer goed zou komen. Er waren nog wel wat kansjes (kopbal van Melvin, mogelijkheden voor Imad en Hidde en een scrimmage met Coen in de hoofdrol), maar ook UNIO liet zich niet onbetuigd en bezorgde de Schoonhovenaren enkele benauwde momenten.

Vijf minuten voor tijd kwam Schoonhoven nog heel goed weg toen de scheidsrechter het vlagsignaal van de grensrechter overnam en zo de 2-1 van UNIO afkeurde. In de resterende tijd wist Schoonhoven het tij niet meer te keren en raakt zo achterop de concurrentie.

Volgende week de terugwedstrijd tegen hetzelfde UNIO D4. Schoonhoven heeft dan wat goed te maken.