Matig B2 klopt nog matiger RKAVV

... (e.d.)
... (schot)
... (schot)
Faoud Massaoudi (vrije trap)

B-Junioren, B2, 4e klasse 4

25 februari 2012 12:30

Toch nog een wedstrijd in februari: uit tegen RKAVV. De lange reis inspireerde Schoonhoven niet tot grote daden: in een zeer matige wedstrijd werd met 2-4 gewonnen.

RKAVV is pas laat aan de poule toegevoegd, en de KNVB kon ze blijkbaar nergens anders kwijt, want het ligt nogal uit de buurt van waar we gewoonlijk spelen. Ruim een uur rijden was het: voor ons was het eenmalig, maar je kan niet anders dan medelijden hebben met de tegenstander, die voor alle uitwedstrijden zo'n eind in de auto moet zitten.

Bovendien viel de wedstrijd in de voorjaarsvakantie, en bleek bijna de helft van het team niet aanwezig te zijn, waaronder onze keeper Patrick. Na wat rondshoppen werden Arie, Anass, Jeremy, Daan, Benjamin en Hamza van de B1 bereid gevonden om mee te doen, waarbij veldspeler Arie er wel oren naar had om eens te keepen.

Bij aankomst bleek RKAVV op een enorm complex te huizen, dat ze overigens wel deelden met een andere vereniging: 7 velden op een rijtje naast elkaar, plus nog enkele trainingsvelden en mini-velden dwars op het rijtje, 2 kantines, en 20 kleedkamers in het RKAVV-gedeelte alleen. Kwantiteit zegt trouwens niets over kwaliteit: het veld waar wij op speelden deed sterk denken aan hoe ons derde veld er vroeger in december altijd bijlag, voordat we kunstgras kregen. Een hobbelige moddervlakte met een paar verdwaalde grassprieten dus.

Over de wedstrijd kunnen we verder maar beter zo kort mogelijk zijn. Schoonhoven speelde slecht, ongedisciplineerd, en ongeïnspireerd, vooral in het begin van de wedstrijd, en ook de aanwezigheid van de B1-spelers veranderde daar niets aan. Bij vlagen rolde er nog wel eens een aardige combinatie uit, maar ondanks dat RKAVV weinig druk op de bal uitoefende regende het onzorgvuldige passes, zomaar in de voeten van de tegenstander, of in het niets. De openingstreffer was een cadeautje, een verdediger die de bal achterover over zijn eigen keeper in het doel kopte. Even later kwam RKAVV zowaar op 1-1 uit een uitval; maar voor de rust stelden Benjamin en Levi al weer orde op zaken.

In de tweede helft speelde Schoonhoven in het begin voetballend iets beter, maar kansen waren er nauwelijks te bewonderen, voornamelijk omdat het positiespel nergens op leek. RKAVV vatte moed en perste er een offensief uit, waaruit ze de aansluitingstreffer scoorden. Zo leek het zowaar nog spannend te worden, maar 5 minuten voor het einde maakte Fouad met een zondagsschot uit een vrije trap een eind aan alle twijfel.

Keeper: Arie
Verdediging: Wietse, Wiebe, Anass, Jeremy
Middenveld: Mo (Daan), Nabil, Tommy
Aanval: Fouad, Levi, Benjamin (Hamza)