Bekeravontuur B4 ten einde

VFC B5

B-Junioren beker poule, B4, Groep 6 06

18 februari 2012 12:45

In de derde ronde van het bekertoernooi kon Schoonhoven B4 het niet bolwerken tegen VFC B5. De vierdeklasser uit Vlaardingen versloeg onze jongens in eigen huis met 1 – 5.

VFC B5 leek in de openingsminuten onze B4 al te overrompelen; er werd veel balverlies geleden en er werden door de Vlaardingers enkele kansjes gecreëerd. Het voetbal van Schoonhoven gedurende deze eerste minuten kan eigenlijk alleen maar omschreven worden als ‘paniekvoetbal’. Na een minuut of 10 kreeg Schoonhoven wat meer vat op de wedstrijd en werd het een meer gelijkopgaande strijd. Helaas werd er te weinig gebruik gemaakt van de meewind; veel passes waren te hard of te hoog en daardoor niet te belopen voor de aanvallers. Schoonhoven creëerde bijna geen echte kansen.

De tegenstanders verzuimden hun overwicht en kansen om te zetten in doelpunten. Zo wist Jesper door goed in te griipen nog net een doorgebroken tegenstander de bal te ontfutselen en was een andere aanvaller binnen de zestien in een mooie scoringspositie, maar Kevin kon de slap ingeschoten bal makkelijk pakken. Ook een paar aardige afstandsschoten verdwenen naast het doel.

Nadat Dayo wegens kramp gewisseld werd voor Arie werden de Schoonhovense aanvallen iets gevaarlijker. Tegen het eind van de eerste helft slalomde Arie langs twee VFC-verdedigers; hij gaf de bal mooi af aan Tim, die de stand, tegen de verhouding in, op 1 – 0 bracht.

Na de rust begon VFC met de wind in de rug en de Vlaardingers maakten daar beter gebruik van dan Schoonhoven in de eerste helft had gedaan. Na enkele minuten werd uit een onoverzichtelijke situatie na een hoekschop de gelijkmaker gescoord. Nog een paar minuten later was het al 1 – 2. Er werd door Schoonhoven nog geappelleerd voor hands, maar de scheidsrechter zag dit anders. De discussie hierover leverde Cody een uitsluiting van vijf minuten op. In die vijf minuten hield Schoonhoven nog stand, maar korte tijd later werden de laatste illusies op een vervolg in het bekertoernooi definitief de nek omgedraaid toen de 1 – 3 werd gescoord. Aan Schoonhovense kant leek vooral Jurrie nog in een wonder te geloven; hij bleef ervoor gaan, zowel defensief als opbouwend.

Het mocht echter niet baten. De 1 – 4 was het resultaat van een fraai afstandsschot dat in de hoek van het doel verdween en dat Kevin er – in tegenstelling tot een eerder moment – niet uit kon tikken. In de laatste minuut werd de eindstand op 1 – 5 bepaald. Terwijl Schoonhoven nog bezig was zich druk te maken over een tackle met twee benen door een tegenstander, werd aan de andere kant het Schoonhovense doel nog een keer gevonden. Daarna vond de scheidsrechter het welletjes en floot af.

Na zo’n anderhalf jaar bekeravontuur (vorig seizoen was deze groep als C4 nog bekerwinnaar) is er dan nu toch een eind gekomen aan deze fraaie reeks.