Schoonhoven 2 wint en blijft in de titelrace

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

3 maart 2012 12:30

Heida, A.J.J.

Schoonhoven 2 heeft afgelopen zaterdag een belangrijke 5-3 overwinning geboekt op het veel lager staande Xerxes DZB.

Na een lange periode van trainen en de gewonnen oefenwedstrijd tegen Odijk 1 van afgelopen dinsdag, mochten de spelers weer de wei in om punten te scoren in de spannende competitie. Door personele problemen moesten de nog licht geblesseerden spelers Osin Peltenburg en Yassine Bojada op de bank plaats nemen als reservespelers. In het veld stonden echter dan weer wel 11 zeer fitte en gemotiveerde spelers die de strijd aan durfden te gaan met het fysiek sterke en slimme Xerxes DZB. Als grensrechter fungeerde de ervaren Jaap Zwijnenburg die naar onze mening als arbiter of als 4e official de KNVB in een goed daglicht zou kunnen brengen. De wedstrijd werd een pot waarin er geknokt werd voor elkaar, er werd getracht te voetballen en Schoonhoven 2 ging duidelijk voor de winst. Het werd echter geen mooie pot voetbal, het was een matige wedstrijd van de kant van Schoonhoven maar voor de neutrale toeschouwers een mooie doelpuntrijke wedstrijd.

Schoonhoven kwam in de 30e minuut op achterstand maar scoorde 9 minuten later weer de 1-1. Na rust scoorde Pieter tweemaal en werd er weer snel tegen gescoord doordat er niet goed vooruit verdedigd werd. Robert Spruit zag nog een schitterend doelpunt worden afgekeurd en de ingevallen Yassine scoorde hierna nog op aangeven van diezelfde Robert. Het was een knotsgekke wedstrijd waarbij een schitterende tegengoal door Xerxes werd gescoord. In de laatste minuut werd het definitieve vonnis geveld en scoorde Mike Ketelaar de 5-3.

Volgende week wacht ons een uitwedstrijd tegen BVCB die als koploper verloor van Gouda (bedankt Simon!) en het onderlinge verschil met ons nu 3 punten is in het voordeel van BVCB. In onze thuiswedstrijd werd onterecht verloren en nu wij weer op oorlogssterkte zijn kan Schoonhoven 2 met vertrouwen afreizen om een revanche te gaan halen. Het kader Aswin, Errol en Tristan hopen dat velen met ons zullen afreizen.

Scoreverloop: 30' 0-1 39' 1-1 Kenneth (assist Wiebe) 47' 2-1 Pieter (Kenneth) 75' 3-1 Pieter (Kenneth) 80' 3-2 85' 4-2 Yassine (Robert Spruit) 89' 4-3 90' 5-3 Mike (Yassine)

Gele kaarten waren er voor: Mike Ketelaar – Robert Eisema – Hidde van As.

Opstelling zaterdag 2 Daniël Mores – Hidde van As – Youri Bleijenberg – Arco Schilt – Robert Eisema – Robin van Elteren – Robert Spruit – Wiebe Zwijnenburg – Mike Ketelaar – Pieter Meijer – Kenneth Wijngaarde (Yassine Bojada).