D4 komt weer op stoom

CVC Reeuwijk D2

Schoonhoven JO13-4

Jan Meijer (solo)
Soufian - Seghir (intikker)
Assist: Coen Ooms
Aron van Ziel (vrije trap)
Ziggy van Vliet (intikker)
Assist: Boris Smit

D-Pupillen, D4, 7e klasse 05

10 maart 2012 8:30

Na 2 wedstrijden waarin D4 niet hun beste spel had laten zien, heeft het jl zaterdag weer als vanouds geëxcelleerd. Tegen de nummer 3 CVC Reeuwijk D2, waarvan thuis al met 7-0 was gewonnen, werd nu een overtuigende 6-0 overwinning geboekt.

Schoonhoven begon zoals van hen verwacht werd: aanvallend, waarbij via de flanken het nodige gevaar gesticht werd. Na 8 minuten was het al raak, toen Jan de linksback opjoeg, hem de bal ontfutselde en zo van dichtbij de keeper kon verschalken. Dat weerhield CVC er niet van, om ook af en toe de aanval te zoeken. De geblokte CVC-spits (voor de oudere lezers: zou later wel eens een type Gerd Muller kunnen worden) kreeg hier en daar wat ruimte van Melvin en Aron, maar was onzuiver in de afronding. Tien minuten voor de pauze wist Soufian van dichtbij 0-2 te scoren, na voorbereiding van Coen, die 3 man in de luren had gelegd.

Na rust was het nagenoeg éénrichtingsverkeer naar het Reeuwijkse doel. Na een overtreding op Jan, scoorde Aron uit de rechtstreekse vrije trap. Daarmee was de wedstrijd gespeeld. CVC kreeg nog één opleving.  De Reeuwijkers schoten een vrije trap rechtstreeks op Maks, die de amusementswaarde nog even wilde verhogen door de bal tussen zijn eigen benen door te werken, maar hem toch nog voor de lijn wist te stoppen. Kunstig gedaan, Maks!

Daarna was het vrij spel voor D4. Nadat Jan’s doelpunt werd afgekeurd (buitenspel), kopte Melvin weer eens een hoekschop van Imad in de verre hoek. De duels werden wat vinniger, maar nooit gemeen. Vooral omdat CVC met soms iets meer dan een schouderduw de duels probeerde te beslissen, maar de scheidsrechter had er goed kijk op en floot daar waar nodig. Bij het slotakkoord was Ziggy regelmatig betrokken. Bij de 0-5 stuurde hij Imad diep en zelf bracht hij de eindstand op het scorebord, toen hij in een scrimmage, de bal van Boris toegespeeld kreeg.

Boris had nog een pijnlijk einde in de wedstrijd, toen hij in de slotseconden de bal in zijn onderbuik (eigenlijk nog iets lager…) kreeg, dus hij was niet blij. Sterkte, Boris!!

Al met al weer een soevereine overwinning van D4, dat hoopt op een misstap van UNIO D3, zodat zij weer zicht krijgen op de koppositie.