B2 zeurt zichzelf uit de wedstrijd

... (scrimmage)

B-Junioren, B2, 4e klasse 4

10 maart 2012 11:00

Een kort verslag deze keer, want uit de tweede hand: schrijver dezes was wegens ziekte zelf niet bij de wedstrijd. Uit bij WDS, een directe concurrent voor de bovenste plaatsen, bewijst de B2 zichzelf een slechte dienst door vooral in de tweede helft te vergeten te voetballen, en met 4-0 onderuit te gaan.

Volgens het verslag op de site van WDS was het in de eerste helft nog een goede wedstrijd van beide kanten. De eerste kans was voor Schoonhoven, maar vlak voor rust scoorde WDS uit een corner de 1-0, zodat Schoonhoven met een achterstand de rust inging.

Nog steeds volgens de WDS verslaggever nam WDS in de tweede helft het heft in handen, maar volgens interne bronnen in het Schoonhoven-kamp zat daar nog wel een verhaal achter. Aan het einde van de eerste helft zou de scheidsrechter een terugspeelbal op de WDS-keeper verkeerd beoordeeld hebben, wat hij later ook ruiterlijk toegaf. De Schoonhovense spelers raakten daarna volledig de weg kwijt, en waren in de tweede helft alleen nog maar bezig op elkaar en op de scheidsrechter te mekkeren. De wedstrijd werd dus feitelijk, en niet voor het eerst dit seizoen, door de gebrekkige persoonlijke discipline van de spelers weggegeven.

Zo kreeg de ijzersterke partij tegen SPV helaas geen vervolg. Jammer, want zelfs het kampioenschap was nog niet helemaal uit zicht. Dat wordt nu steeds meer een theoretisch verhaal.