B4 ontwaakt uit winterslaap?

Haastrecht B2

B-Junioren, B4, 5e klasse 05

10 maart 2012 14:30

Schoonhoven B4 is na een lange winterstop nog niet helemaal op het oude niveau. De thuiswedstrijd tegen Haastrecht B2 ging met 2 – 4 verloren.

Al in de eerste minuut van de wedstrijd liet de Schoonhovense verdediging zich verschalken door de tegenstanders. Na slordig balverlies stond iedereen uit positie en was het voor de Haastrechtenaren een makkelijke intikker. De rest van de eerste helft was het toch vooral Haastrecht dat het spel maakte. Gelukkig voor onze jongens werden de paar goede kansen die Haastrecht kreeg, niet vertaald in een ruimere voorsprong. De kleedkamers werden daarom opgezocht met de hoop op een wederopstanding in de tweede helft.

Helaas begon de tweede helft identiek aan de eerste. Schoonhoven trapte af, verspeelde de bal en keek toe hoe Haastrecht de voorsprong verdubbelde. Dat beloofde weinig goeds, maar er kwam toch onverwacht nog weer spanning in de wedstrijd. Een afgeslagen aanval van Haastrecht leidde een counter van Schoonhoven in. Dayo werd naar buiten gedrongen, maar wist de bal toch nog voor het doel te krijgen, waar Tim onberispelijk inkopte. Kevin hield even later met een mooie duik de kansen van Schoonhoven in leven.

Toch viel het derde doelpunt van Haastrecht. Of het een voorzet of doelpoging was, was niet duidelijk; wel zagen we de bal vanuit een bijna onmogelijke hoek in de verre hoek van het doel verdwijnen. Inmiddels was er meer strijdlust in het Schoonhovense team gevaren en werd het tot twee keer toe prijsschieten op het Haastrechtse doel: drie, vier keer achter elkaar mochten Schoonhovenaren aanleggen, maar de bal stuitte steeds op de keeper of zijn verdedigers. Bij de tweede prijsschietsessie was er volgens de scheidsrechter iets niet correct verlopen aan Haastrechtse zijde. Dit resulteerde in een vrije trap binnen de zestien. De bal werd opzij gelegd op Levi, die de bal snoeihard in het doel wist te jagen.

Met een 2 – 3 stand op het scorebord en nog enige tijd te spelen gloorde er hoop en er werd eindelijk weer hard gewerkt door het team. Bij een gevaarlijke Haastrechtse aanval knalde Matthijs de bal bijna vanaf de doellijn over het eigen doel, zodat de kans op een gelijkspel bleef bestaan; met een beetje pech had het overigens ook zomaar een eigen doelpunt kunnen worden, vernam uw verslaggever later. De kleine voorsprong was ook niet goed voor het humeur van de Haastrechtse teamleider; bij hem kon de scheidsrechter geen goed meer doen. Helaas bleef een (onverdiend) wonder uit; in de laatste minuut kwam de bal na een uittrap bij een Haastrechtse aanvaller terecht en werd na een kleine combinatie de wedstrijd definitief beslist in het voordeel van de geel-zwarten.