C1 verhuist naar de 3e plaats door winst op Kickers

C-Junioren, C1, 2e klasse 03

10 maart 2012 12:30

L.Hartmann

Gelukkig was de wedstrijd verplaatst van 11:00 uur naar 12:30, zodat degene die vrijdagavond Seasons hadden bezocht nog wat langer van hun bed konden genieten.

Amine begon als vlagger en Jorn (net als vorige week) en Mijke zaten op de reservebank.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat de zeker de 1e 10 minuten de Kickers het iets beter deden dan de Schoonhovenaren.

In de 11e minuut kwam de 1e echte kans voor Schoonhoven, toen Shahram de bal vanaf de rechterkant voor gaf. Giorgio gleed in, maar miste net de bal.

Drie minuten later speelde Robbin een man voorbij en speelde Gerwin aan die van afstand op doel schoot, waar de keeper te ver voor stond en de 1-0 over zijn hoofd in het doel zag verdwijnen.

De gelijkmaker viel in de 23ste minuut toen een uittrap van Jaysey in de voeten van de tegenstander belandde. Julian probeerde de bal nog te blokken, maar de 1-1 was een feit.

In de rust was er even tijd om eens goed naar de vele jonge meiden te kijken die langs de lijn stonden. Wie zou voor wie zijn gekomen???? Er staan er een aantal op de foto.

In de tweede helft was Jelle als vlagger aangesteld en namen Gido en Daniel plaats op de bank.

Na 5 minuten spelen dachten we even dat de keeper van de Kickers uit zou vallen nadat Giorgio hard op hem in was gegaan. Er was uiteraard geen opzet in het spel, Giorgio schrok er zelf ook van en bleef er bezorgd bij staan, en gelukkig kon de keeper de wedstrijd hervatten.

Zeven minuten later zag diezelfde keeper de bal achter hem in het doel liggen. Julian was onderuitgehaald net buiten de 16 en Amine nam de toegekende vrije trap. Zijn schot werd tegengehouden door de keeper, maar in de rebound twijfelde Shahram niet en schoot de 2-1 erin. Er was een hoop protest van Kickerszijde omdat hun grensrechter gevlagd had voor buitenspel. Dit werd echter niet toegekend door scheidsrechter Hartmann.

In de 19e minuut waren het de Kickers die gelijk maakten na een door hen genomen corner. Schoonhoven speelde beter dan de 1e helft, maar toch ging het aardig gelijk op.

In de 24ste minuut voorkwam Jaysey dat de club uit Leimuiden op voorsprong kwam en daardoor kon Schoonhoven twee minuten later wel op voorsprong komen en deze goal staat o.a. op de video.

Gelukkig maar, want zoals wel vaker is voorgekomen dit seizoen, miste Tristan een doelpunt van zijn, door de kapper kort geknipte, zoon! Een goal voortgekomen uit goed samenspel. Shahram speelde op eigen helft Gerwin aan die, na een één tweetje met Giorgio, bij de middenstip de bal weer kreeg. Robbin, die goed meegelopen was en vrij stond werd door Gerwin op zijn wenken bedient en schoot beheerst de 3-2 binnen.

Zou hij dat op de training bij de Alphense Boys hebben geleerd? In de shoutbox op de C1-site vertelde Robbin dat hij de training bij hen erg leuk vond en dat hij a.s. maandag weer mag komen!

Drie punten in de pocket dus! Doordat Alkmania gelijk speelde tegen SJZ staat Schoonhoven op de 3e plaats met 1 punt voorsprong op Alkmania.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Alphen op het programma.

Meer foto´s van deze wedstrijd kun je hier bekijken.