A1 blijft in de race om het kampioenschap

Haastrecht A2

A-Junioren, A1, 4e klasse 06

10 maart 2012 12:45

Vorige week zaterdag konden we na 2 verliespartijen weer aan de bak tegen Haastrecht A2. De wedstrijd uit ging vorige keer relatief gemakkelijk maar de bekerwedstrijd thuis was nipt gewonnen dus moesten we scherp zijn.

Bij afwezigheid van Moid moest Sven het doel verdedigen wat hij tot volle tevredenheid van een ieder deed. De wedstrijd begon traag en ging over en weer, maar na 14 minuten mocht Sjoerd op aangeven van Victor de 1-0 aantekenen na een goede aanval van onze kant. Nog geen 5 minuten later kreeg Rob van Woerkom de kans van zijn leven voor een leeg doel maar hij schoot helaas te zacht in waardoor de keeper weer op tijd terug kon zijn om de bal tegen te houden.

Tot de 35e minuut ging het spel heen en weer met vele foute passes en aannames en na geklungel van ons achterin werd het 1-1. We modderden met zijn allen nog wat aan en gelukkig werd het toen tijd voor de thee.

De tweede helft begon zoals werd geëindigd en in de 53e minuut was het Haastrecht dat de 1-2 maakte na een goed aanval. We werden wakker en begonnen weer te spelen, in de 54e minuut schoot Rob van Woerkom net naast, Rob had zijn dag niet. Christiaan speelde de 2e helft in de aanval en miste in de 61e minuut een opgelegde kans. Gelukkig kwam de 2-2 na een fraaie kopbal van Mick op een mooie corner van Jelle in de 70e minuut zodat er nog tijd was om de wedstrijd binnen te slepen.

Dit gebeurde dan ook in de 80e minuut toen Giovanni een bekeken hakje op Sjoerd gaf en die daarmee de 3-2 maakte. In de 85e minuut schoot Sjoerd nog net naast en werd er geconcentreerd gespeeld om de 3 punten veilig te stellen. Door verliespartijen van onze naaste concurrenten is het zeer spannend in de competitie en zijn er 5 titelkandidaten, waaronder wij, over.