Schoonhoven 2 onderuit

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

10 maart 2012 15:15

Dulk, J. den

In een wedstrijd voor de koppositie en het doel om kampioen te worden heeft Schoonhoven 2 afgelopen zaterdag de punten in Bergschenhoek moeten laten. Door collectief niet thuis te geven werd er terecht met 4-2 verloren van BVCB.

De eerste helft was een gelijkwaardige eerste helft waarin Schoonhoven een aantal mogelijkheden had om te scoren maar deze mogelijkheden door slechte passing en te trage combinaties niet omgezet konden worden in kansen. BVCB had daar tegenover het beste positiespel en speelde vanuit een gesloten verdediging goed over waarbij de middenvelders van onze tegenstander steeds aanspeelbaar waren.

Vlak voor rust werden binnen een minuut tijd twee fouten aan Schoonhovense zijde genadeloos afgestraft. De eerste twee kansen voor BVCB werden binnen een minuut tijd netjes afgerond waardoor Schoonhoven met een 2-0 achterstand de rust in ging. Na rust werd Paul-Christiaan Pols ingebracht voor Wiebe Zwijnenburg en was het wederom BVCB dat direct doorging en de 3-0 noteerde. Kort hierop, na 8 minuten spelen in de tweede helft, deed Schoonhoven iets terug. Pieter Meijer zette druk en wist de bal van een verdediger van BVCB te ontfutselen. Alleen voor de keeper bleef Pieter rustig en scoorde de 3-1.

Op dat moment kreeg Schoonhoven het heft in handen zonder een echte vuist te kunnen maken. Er was overwicht, BVCB trok zich terug, maar Schoonhoven kon niet voldoende kansen cre?ren. Yassine Bojada werd in het veld gebracht voor Robert Eisema en ging in een 1-3-2-3-2 formatie spelen. Dit had niet het beoogde effect omdat een spaarzame uitval van BVCB door de sterke en goede spits ontzettend mooi werd afgerond. Schoonhoven bleef echter voetballen en de mentaliteit was goed. Voetballend kwam het er echter niet uit, al scoorde Schoonhoven de 4-2 door Kenneth Wijngaarde na een combinatie met Pieter Meijer. In de slotfase kopte Yassine nog net naast en het had de wedstrijd nog spannend kunnen maken. Het spel was er echter ook niet naar en BVCB werd door ons zelf in het zadel geholpen. Met als resultaat een terechte 4-2 nederlaag.

Schoonhoven 2 zal zich in de resterende wedstrijden moeten revancheren en heeft het behalen van de nacompetitie geheel in eigen hand. Voor het kampioenschap zijn wij afhankelijk geworden van andere tegenstanders. Gebeurd is gebeurd en met Schoonhovense trots en zelfvertrouwen gaan wij de slotfase van de competitie in!

Opstelling zaterdag 2

Daniël Mores, Hidde van As, Corneille de Weerd Bel, Arco Schilt, Robert Eisema (Yassine Bojada), Robin van Elteren, Robert Spruit, Wiebe Zwijnenburg (Paul Christiaan Pols), Mike Ketelaar, Pieter Meijer, Kenneth Wijngaarde.