Wonderschone goal bij D4

Coen Ooms (schot)

D-Pupillen, D4, 7e klasse 05

17 maart 2012 9:45

Als er een verkiezing zou zijn van doelpunt van het jaar bij v.v. Schoonhoven, dan zou de 2-0 in de wedstrijd van D4 tegen Haastrecht D3 wel één van de kanshebbers zijn. Ook deze wedstrijd begon weer met een groot overwicht van D4 (Keeper Maks kreeg de eerste helft maar één bal te verwerken). De Haastrechtse tegenstanders kwamen nauwelijks van de eigen helft af. Er werd door D4 naar hartenlust gecombineerd, maar in de afronding was men niet altijd even secuur. Na een minuut of 6 scoorde Imad de 1-0 door goed voorbereidend werk van Coen, die op links doorbrak en een mooie voorzet afleverde. Halverwege de 1e helft kwam het hoogtepunt van de wedstrijd (of misschien wel van het seizoen). Imad nam een hoekschop, die uit de doelmond werd gewerkt door Haastrecht. Mark-Willem kopte de bal weer terug richting de hoek van het vijf-meter-gebied, waar Imad inmiddels opgedoken was en de bal uit de lucht in één keer op de linker pantoffel nam (zijn slechte voet…) en  het net liet bollen. Een wonderschone goal die het publiek in extase bracht. Hoewel er nog  veel kansen werden gecreëerd, leverden de resterende minuten in de eerste helft geen doelpunten meer op.

In de tweede helft liet Haastrecht wat meer aanvallende intenties zien. Men ging met 4 man voorin voetballen,waardoor Schoonhoven’s veldoverwicht een stuk kleiner werd, maar echt gevaarlijk werd het nauwelijks voor het doel van Maks.  Bij de aanvallen van Schoonhoven ging het ook niet allemaal even soepel; er werd veel buitenspel gestaan door Coen, Imad en Soufian, waardoor veel doelkansen verloren gingen. Toch werd het nog een ruime zege, door doelpunten van Imad, Soufian en Coen.

Komend weekend wordt het weekend van de waarheid voor D4. ’s Zaterdags gaan zij koploper UNIO D3 het vuur aan de schenen leggen en maandag, de 26e , spelen zij (om 19h00 thuis) tegen Victoria ’04 uit Vlaardingen voor de 4e ronde van de beker. Daarvoor zijn nog toegangskaarten beschikbaar; KOMT ALLEN!