Zevenklapper voor B2

B-Junioren, B2, 4e klasse 4

17 maart 2012 12:45

Hajo Nagtegaal

Voor het eerst sinds 27 november (!!!) speelde de B2 weer eens thuis. Het was blijkbaar fijn weer thuis te zijn: tegen een niet scherp ogend Oudewater liep de thuisploeg soepel uit naar 5-0 bij rust, en 7-0 aan het einde van de wedstrijd.

De wedstrijd tegen Oudewater werd door de Schoonhovenaren begonnen met een wat dubbel gevoel. In de beker had Schoonhoven met maar liefst 9-0 gewonnen, maar in de competitie uit was Oudewater goed voor de dag gekomen en had het verdiend met 4-1 van Schoonhoven gewonnen. Zou het nou een "makkie" worden, of een zware pot? Bovendien waren de spelers de tas met mobieltjes tijdens de warming-up uit het oog verloren, dus je zou denken dat het team niet helemaal met de juiste dingen bezig was. Toch was het eerder Oudewater dat niet scherp oogde. Er stond duidelijk een heel ander team in het veld dan in de vorige wedstrijd, andere keeper, en wat vooral opviel was dat er 4 meiden meededen.

Schoonhoven was vanaf het eerste fluitsignaal heer en meester op het veld. De bal ging soepel rond, er werd veel bewogen, en bijna alle duels werden gewonnen. De goals konden dan ook niet lang uitblijven. In de 5e minuut brak Tommy door in het centrum om op aangeven van Levi de 1-0 aan te tekenen, en in de 12e minuut maakte Levi zelf de 2-0 uit de rebound van een schot van Ryan. Nog eens 10 minuten later scoorde Tommy zijn tweede uit een voorzet van Fouad; en nog steeds was Oudewater niet over de middellijn geweest. Letterlijk!

In de 24e minuut kwamen de bezoekers voor het eerst wel over de middellijn, maar dat avontuur bekwam ze slecht: de Schoonhovense verdediging jaste de bal weg, Ryan pikte hem op in de middencirkel en wist op snelheid de Oudewaterse verdediging voor te blijven, en toen was het een koud kunstje om de 4-0 aan te laten tekenen. De 5-0 was een aparte: centrumverdediger Wietse stond in de middencirkel, zag dat er voorin geen beweging was en niemand om de bal vroeg, en dacht, nou, dan schiet ik toch zelf. Die zeilde er in 1 keer in, vlak onder de lat. Je kon het de keeper niet eens echt verwijten, hij zat er gewoon mooi in.

Na de rust ging het nog sneller. Binnen de minuut lag de 6-0 erin, Ricky op aangeven van Nabil, en 2 minuten later zelfs al de 7-0 door Ryan die wel erg veel vrijheid kreeg in het strafschopgebied. Daarna stokte de productie, vreemd genoeg. Er waren nog wel kansen, maar de bal werd of hoog over het doel geroeid, of net naast, of hij werd een prooi van de keeper. Als de jongens het al expres deden om in aanmerking te komen voor de "zevenklapper"-tractatie van de supportersvereniging, dan wisten ze het goed te maskeren. Vanaf de kant leek het daar in ieder geval niet op; het eindresultaat was wel hetzelfde. Oudewater kwam in de laatste fase iets beter in de wedstrijd, en wist nog een paar aanvallen op te zetten, maar verder dan een paar corners en scrimmages voor de goal kwam het niet.

Al met al een prima overwinning van Schoonhoven. Het niveauverschil was dan wel duidelijk, maar de spelers bleven vooral in de eerste helft ondanks het overwicht geconcentreerd en met overgave voetballen. In de tweede helft werd het begrijpelijkerwijs iets minder, maar ook toen bleef het voetbal verzorgd en werd er bijna niet aan gallery play en zinloze hoogstandjes gedaan.

En de tas met mobieltjes is ook terecht gekomen.

Keeper: Patrick
Verdediging: Bas, Wiebe, Wietse, Youri (Oussama)
Middenveld: Mohamed (Jeremy), Nabil, Tommy
Aanval: Fouad (Ricky), Levi, Ryan