Gelijkspel na matige wedstrijd B4

Bergambacht B2

B-Junioren, B4, 5e klasse 05

14 april 2012 14:30

In een niet al te hoogstaand duel heeft Schoonhoven B4 met 1 – 1 gelijkgespeeld tegen Bergambacht B2.

Gedurende de eerste 10 minuten had Schoonhoven het voor het zeggen op het veld; het spel speelde zich vooral af op de helft van de tegenstander. Grote kansen werden er weliswaar niet nog niet gecreëerd, maar er was wel continu druk op de verdediging van de tegenstander. Helaas kon dit niveau niet worden vastgehouden en langzaam maar zeker wist Bergambacht er een gelijkopgaande wedstrijd van te maken. Rond de 25e minuut werd een uitbraak over rechts van de Bergambachters ook meteen tot doelpunt gepromoveerd.

Enkele minuten later werd een Schoonhovense voorzet van rechts door alles en iedereen in het doelgebied gemist. Martijn ving de bal op en schoot hard op de paal; de terugkaatsende bal werd door Rick over het doel geschoten. Nog even later volgde een nieuwe aanval van Bergambacht over rechts; gelukkig kon Jurrie de bal voor de doellijn wegkoppen. Na een overtreding op Yannick kreeg Schoonhoven tegen het eind van de eerste helft een vrije trap op de rand van de zestien. De bal werd echter door Rick net naast het doel geschoten. De rust werd derhalve bereikt met een 0 – 1 achterstand.

Met Arie in de ploeg startte Schoonhoven de tweede helft en creëerde wat meer kansen dan Bergambacht, maar het geluk was niet met onze jongens vandaag (of ontbrak de scherpte?). Zowel Rick als Yannick misten behoorlijke kansen door te gehaast te schieten, waardoor de ballen hoog over het doel vlogen. De gelijkmaker kwam tenslotte uit een hoekschop, die bij Arie terecht kwam. Na enig kappen en draaien wist hij het net te vinden. Een groot deel van de tweede helft moest de Schoonhovense verdediging het overigens doen zonder Niels die geblesseerd raakte aan zijn voet en een tijdje rust moest nemen.

Het team leek wel tevreden met een gelijkspel, want velen gingen niet meer tot het uiterste en sprongen slordig om met de bal. Alleen op de inzet van Jurrie en Martijn was niets aan te merken; zij gingen voor elke bal: Jurrie verijdelde diverse tegenstoten en Martijn fungeerde aan de linkerkant als effectieve balafpakker en aanvalsopbouwer. In zo’n beetje de laatste minuut kreeg Schoonhoven nog een unieke kans. Een terugspeelbal werd door de Bergambachtse doelman opgepakt, hetgeen door de goed leidende scheidsrechter werd bestraft met een indirecte vrije trap in het strafschopgebied. Het muurtje op de doellijn keerde de inzet van Arie, en vervolgens kon Franck vanaf de rand van de zestien aanleggen voor een mooi schot, dat echter helaas net naast het doel ging. Al met al werd er niet het maximaal haalbare uit deze wedstrijd gehaald door Schoonhoven.

Na de wedstrijd kreeg het team nog een domper te verwerken toen Tim aan een val in de kleedkamer een blessure aan zijn linkerknie bleek over te houden. Het is maar te hopen dat de toch al blessuregevoelige Tim hier snel overheen komt en binnenkort weer de nodige doelpunten voor zijn team kan scoren.