Weer winst voor D5

Lekkerkerk D3

D-Pupillen, D5, 7e klasse 07

14 april 2012 8:30

Schoonhoven D5 begint, weliswaar wat laat in het seizoen, op dreef te komen. Nadat in de vorige wedstrijd voor de eerste keer in deze competitie gewonnen was, was het deze week opnieuw raak: Lekkerkerk D3 werd in eigen huis met 3 – 4 verslagen.

Bij de start van de wedstrijd zette Schoonhoven de tegenstander even onder druk, maar al snel verflauwde het initiatief. Zo rond de 10e minuut wist een Lekkerkerkse aanvaller met een mooi hard schot in de verre hoek de 1 – 0 te scoren. Maar Schoonhoven liet het er niet bij zitten en zocht af en toe weer de aanval. Dit werd tenslotte beloond toen Joost over links mocht oprukken en op doel kon schieten. De keeper controleerde de bal niet goed en deze rolde alsnog in het doel. Met deze 1 – 1 stand werd de rust bereikt.

In de tweede helft kwam Schoonhoven al vrij snel op voorsprong. Een aanval resulteerde in een bal die voor de voeten van Marijn terecht kwam. Hij aarzelde niet en schoot de bal goed in de goal. Helaas was de voorsprong niet van lange duur; bij een Lekkerkerkse tegenaanval kreeg een van de aanvallers van Lekkerkerk alle tijd om uit te halen. Wesley kreeg het snoeiharde schot niet gekeerd en zo stond het weer gelijk.

Schoonhoven ging echter steeds beter voetballen. Werner hield als laatste man het oog steeds goed op de bal en wist meerdere malen een uitbraak van Lekkerkerk goed te onderbreken. In de aanval was Joost vandaag goed in vorm: hij gaf mooie passjes op Justin, die vaak vrij kwam te staan op links. Eén van de mooiste momenten was toen Joost met de rug naar het doel van Lekkerkerk de bal kort teruglegde op Ernst, die hieruit met een mooi schot de 2 – 3 op het scorebord bracht.

Nog gaven de Lekkerkerkers echter niet op. Ze bleven de aanval zoeken en kwamen af en toe ook gevaarlijk door. Eén van de aanvallen over links werd afgerond met een fraaie lob, waar ook iemand die koppen groter was dan keeper Wesley niet bij zou hebben gekund. Onze jongens waren echter vastbesloten om de winst binnen te slepen en uiteindelijk lukte het Kornel om langs een aantal verdedigers te komen en de winnende treffer aan te tekenen. In de slotfase zette Lekkerkerk nog een keer aan, maar doelpunten vielen er niet meer.

Met deze overwinning ontstaat er weer perspectief om de laatste plaats over te dragen aan Lekkerkerk of Ommoord; maar daarvoor moet er van de laatste vier wedstrijden nog wel minstens één worden gewonnen, misschien volgende week tegen koploper Zwervers?